گوناگون

مجازات ها باید متناسب با جرم ارتکابی زندانیان باشد

81220392 5794184

به گزارش ایرنا، ˈحجت الاسلام محمدصادق اکبریˈ دوشنبه در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس و در نشست با مدیرکل زندانهای هرمزگان افزود: جمعیت کیفری زندانیان باید از همان ابتدای ورود کنترل و مواردی که نیاز به زندانی شدن افراد نیست از ورود آنان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری از سیاست های قوه قضاییه است، اظهارکرد: با زندانی شدن افرادی که جرم غیرعمد دارند، کانون خانواده از هم پاشیده می شود وضمن هدررفت نیروی مولد جامعه آسیب های فراوانی نیز آنان را تهدید کرده و بار سنگین مالی بر دوش دولت گذاشته می شود.

این مقام عالی قضایی درهرمزگان درادامه بر برخورد جدی با جرائم خاص تاکید کرد و گفت: جرائمی که باعث از بین رفتن هنجارها وسلامت اجتماعی می شود، نباید با اغماض رفتار کرد واعمال مجازات حبس برای چنین افرادی لازم و آزادی آنان خیانت به جامعه است.

مدیرکل زندان های هرمزگان نیز با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت کیفری استان در زندان بندرعباس نگهداری می شود، خواستار توجه ویژه به رفع مشکلات این زندان شد.

اکبر سلیمانی افزود: باتوجه به بافت فرسوده زندان بندرعباس، بیش از 80 درصد فضاهای فیزیکی آن مورد بازسازی قرار گرفته و نیاز است که مسوولان عالی هرمزگان توجه ویژه ای به زندان داشته باشند.

وی تصریح کرد: باتوجه به همه این مشکلات و چالش ها، کارکنان زندان ها به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا زمینه اصلاح و تربیت مددجویان به بهترین شکل ممکن فراهم شود. ک/2

7195/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا