گوناگون

محرم فرصت مناسبی برای تقویت اعتقادات مردم است/مبلغان اشراف کامل به مسائل روز داشته باشند

حجت الاسلام سید عباس مسعودی درباره برگزاری همایش طلایه دارن تبلیغ که با حضور مبلغین و مبلغات استان البرز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محرم فرصت مغتنم و با ارزشی است و هیچ قدرتی بجز امام حسین (ع) نمی تواند اجتماعی عظیم از مردم را گرد هم آورد.

وی افزود: محرم فرصتی است تا افراد علاقه‌مند و مشتاق به مسائل دینی و نیازمند به ملجاء و پناهگاه برای تقویت عقاید دینی با حضور در محافل و مجالس از سنگر تبلیغ استفاده کافی ببرند.

حجت‌الاسلام مسعودی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند ” این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است “، تصریح کرد: مبلغان و مبلغات باید با اشراف کامل به منکرات و مسائل روز جامعه، مردم را از گرفتاری و دام های خاموش دشمنان آگاه سازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه مردم به مبلغان به‌عنوان تکیه گاه نگاه می‌کنند، بیان کرد: ورود دجال واره و هجمه های فرهنگی در کشور موجب شده که حریم خانواده ها را خطرات زیادی تهدید کند.

وی با بیان اینکه ضرورت توجه مردم به دین وظیفه همه مبلغان است، خاطرنشان کرد: توجه به ضرورت حجاب باید به طور جدی پیگیری شود.

وی گفت: استفاده از فضای تبلیغی محرم در امر پرداختن به دین با تلاش جهادگونه روحانیون و مبلغان سببب ساماندهی جامعه در تمامی ابعاد می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعودی با تاکید بر اینکه درج اطلاعات مبلغان و مبلغات در سامانه “سجام” وضعیت تبلیغی استان را در ابعاد دینی و معارف اسلامی استان بهبود می‌بخشد، افزود: با ثبت توانمندی مبلغان در این سامانه به نوعی می‌توان به پرداخت زکات علم آن‌ها پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اجلاس سراسری نماز گفت: این اجلاس با عنوان نماز و تعالی در تهران و با حضور ۶ استان از جمله البرز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجالس از مطرح کردن مباحث و مطالب تفرقه افکن پرهیز شود، اظهار کرد: امید است با رعایت این اصول، بهانه تفرقه افکنی را به دست دشمنان اسلام وتشیع ندهیم.

حجت‌الاسلام مسعودی در پایان خاطرنشان کرد: بیان واقعیت های عاشورا در محافل و مجالس  و نبرد ایثارگرایانه امام حسین (ع) و یارانش برای جوانان نسل حاضر از جمله مواردی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا