گوناگون

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه:طرح امداد و نجات تابستانی در کرمانشاه برگزار می شود

81221967 5796859

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمانشاه، روز سه شنبه به نقل از ˈعادل شفیعیˈ افزود: مقدمات طرح امداد و نجات تابستانی و دوره های بازآموزی با حضور 500 نفر از امدادگران و نجاتگران در چهار شهرستان استان به مدت سه روز انجام شده و آموزش های لازم با سرفصل های مربوطه به امدادگران و نجات گران ارائه شده است.

وی مهمترین برنامه حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه را سازماندهی تیم های عملیاتی در سطح شعب مختلف استان عنوان کرد و افزود: برگزاری 12 دوره بازآموزی برای سه هزار و 600 نفر از امدادگران و نجاتگران از دیگر برنامه های تدارکاتی به شمار می رود.

وی یادآور شد: برگزاری 30 دوره تخصصی در رشته های امداد و نجات جاده ای، کوهستان و نجات در سیلاب و برپایی 25 مانور امداد و نجات در رشته های مختلف جاده ای، آواربرداری و کوهستان از دیگر برنامه ها در فصل تابستان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با اشاره به برپایی پایگاه امداد و نجات بین شهری، ثابت، موقت و سیار در فصل تابستان افزود: برای انجام این کار یک هزار و 200 نفر نیروهای امدادی با 30 دستگاه خودرو و آمبولانس و ست نجات تیپ 1 و 2 و همچنین ست های سبک و نیمه سنگین و تجهیزات امدادی مربوط به یک فروند بالگرد به کار گرفته می شود.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و احتمال ازدیاد حجم سفرها و تردد هموطنان در راه های مواصلاتی استان کرمانشاه امسال تعداد نیروهای امدادی جمعیت 20 درصد رشد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کرمانشاه برنامه های مختلفی را نیز برای جوانان در فصل تابستان در نظر گرفته است، گفت: اجرای طرح «نشاط و پویایی» که شامل برنامه های مختلف ورزشی و آموزشی در زمینه های کمک های اولیه، کسب مهارت های زندگی و علمی و اعزام اعضا به اردو در مناطق مختلف خواهد بود.

شفیعی افزود: طرح ˈکاروان نیکوکاریˈ که شامل 30 کاروان و متشکل از 15 تا 30 نفر از امدادگران از دیگر برنامه های هلال احمر خواهد بود که با هدف ارائه آموزش های بهداشتی و سلامت در مناطق محروم و توزیع اقلام بهداشتی در بین روستاییان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان در برنامه های تابستانی شرکت کرده و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم لیالی قدر را در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این جمعیت برگزار می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همچنین از برپایی کارگاه های آموزشی، امدادی و کسب مهارت های زندگی، شیوه ارتباط گیری، زندگی سالم و پیشگیری از اعتیاد و ایدز خبر داد و افزود: در پایان این کارگاه ها گواهی نامه معتبر برای شرکت کنندگان صادر می شود.

شفیعی یادآور شد: جمعیت هلال احمر کرمانشاه تفاهم نامه ای را با اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمانشاه منعقد کرده است که براساس آن جوانان بتوانند از فرهنگ سراها و امکان ورزشی استفاده کنند.

وی در پایان، برگزاری 150 دوره آموزش مقدماتی امداد وکمک های اولیه و 30 دوره آموزش مهارت های زندگی با همکاری امور بانوان استانداری کرمانشاه برای خواهران عضو جمعیت هلال احمر را از دیگر برنامه های این جمعیت در فصل تابستان برشمرد.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا