گوناگون

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خواستار تشکیل کارگروه توسعه مبادلات شد

81207464 5771526

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، ˈ رضا مسرور ˈ اظهار کرد : گسترش همکاریهای بین المللی ،توسعه مراودات تجاری و فعال سازی مسیرهای تجاری بین المللی نیازمند تأسیس کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان توسعه تجارت برای هم افزایی ظرفیتهای دو طرف در راستای گسترش ترانزیت کالا و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.

وی در این دیدار کریدور شمال –جنوب و کریدور جدید پیشنهادی خود که براساس آن مسیر تجاری ایران و چین از طریق راه آهن چین به بندر اکتائو و قزاقستان و سپس به بندرانزلی منتهی می شود را تشریح کرد.

مسرور با اشاره به پیگیریهای سازمان منطقه آزاد انزلی برای فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از مسیر این منطقه افزود : دیدار با مسوولان ارشد کشور، مذاکره با مسوولان کشورهای حاشیه دریای خزر و برگزاری نشست مشترک با انجمن صادرکنندگان کشور از مهمترین اقدامات این سازمان در شش ماه گذشته به منظور فعال سازی کریدورها و گسترش تعاملات بین المللی بوده است.

وی در ادامه خواستار بهره گیری از توانمندیهای سازمان توسعه تجارت برای معرفی مزایای قانونی، فرصتهای سرمایه گذاری و محصولات تولیدی در این منطقه، در سطح کشورهای حاشیه دریای خزر با همکاری رایزنان بازرگانی کشور شد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت نیز در این دیدار منطقه آزاد انزلی را مکانی بسیار مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی اعلام کرد .

ˈ میر ابوطالب بدری ˈ افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی این منطقه طی ماههای اخیر قابل تقدیر است و به توسعه ظرفیتهای ترانزیت بین المللی کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه رایزنهای اقتصادی سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر می توانند نقش بسزایی در توسعه مراودات تجاری کشور ایفا نمایند، گفت: با اتصال بندرانزلی به شبکه راه آهن کشور و با عنایت به مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن ، تحول بزرگی در ترانزیت تجاری خارجی کشور روی می دهد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت وجود عزم ملی برای فعال سازی کریدورهای بین المللی را حائز اهمیت ارزیابی و خاطرنشان کرد : برای عملیاتی نمودن کریدور جدید ایران و چین که از مسیر بندرانزلی خواهد گذشت، باید مزیتهای جدید علاوه بر مزایای ایجاد شده خلق نمود.

منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است .

کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی است.

معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.ک/1

620/604

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا