گوناگون

مدیرعامل پتروپارس: فاز 19 پارس جنوبی 78 درصد پیشرفت دارد

81220982 5795189

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز دوشنبه به نقل از محمد جواد شمس افزود:

حفاری فاز 19 پارس جنوبی با بیش از 72درصد پیشرفت در دست اجراست طوری که حفاری سکوی C آن به پایان رسیده و براساس برنامه حفاری سکوی B تا پایان امسال تکمیل می شود.

وی محمد جواد شمس با اشاره به این که تا پایان خردادماه حدود ٤٨ ماه از زمان امضا قرارداد این فاز سپری شد، اضافه کرد: میزان پیشرفت بخش خشکی فاز 19 هم اکنون حدود 77.77 درصد است.

شمس گفت: خرید و سفارش های همه تجهیزات فاز 19 انجام و تجهیزات ساخته شده در حال حمل به سایت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیشرفت بخش دریایی فاز 19 که از سوی تاسیسات دریایی انجام می شود 76.6 درصد اعلام شده است طوری که هم اکنون لوله گذاری زیردریایی این فاز به پایان رسیده و عملیات تست و پیش راه اندازی آن باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت پتروپارس اظهار کرد: پیشرفت عملیات خط لوله فاز 19 پارس جنوبی نیز 84.5 درصد است.

پروژه فاز 19 از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که درناحیه غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود 210 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود 218.5هکتار بین پالایشگاه های فازهای 11 و12 پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز 19 پارس جنوبی روزانه حدود 57 میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه وبدل می شود.

فاز 19 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در خرداد سال 89 توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد. ک/1

539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا