گوناگون

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: سامانه ثبت نام از افراد فاقدپوشش بیمه ای در استان همچنان فعال است

81231908 5813707

دکترˈاحسان الله نیاکیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نام نویسی از افراد فاقد بیمه درمانی سقف زمانی تعیین شده هرچند گمانه زنی ها حاکی از آن است که همه افرادی که نیازمند و متقاضی دریافت رایگان دفترچه بیمه سلامت بوده اند وارد این سامانه شده اند.

وی ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمانی را در راستای اجرای طرح ملی تحول در نظام سلامت در سطح کشور که از اول اردیبهشت ماه به اجرا درآمد دانست و اجرای آن را در استان خوزستان با ضریب موفقیت بسیار بالا توصیف کرد.

به گفته ی دکتر منفرد نیاکی پیش بینی ها حاکی از این بود که حدود 400هزار تا 500 هزار نفر در استان که از هیچ گونه خدمات بیمه ای استفاده نمی کنند در خوزستان وجود داشته باشد ولی عملا اندکی بیش از 280هزار خوزستانی در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان طرح ملی تحول نظام سلامت را که از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه ها اجرایی شد یکی از اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید دانست و افزود: با اجرای این طرح عظیم و فراگیر میزان فرانشیز (پرداختی) برای امور درمان بستر در مناطق شهری 10درصد و درمناطق روستایی و عشایری تا پنج درصد رسید.

دکتر منفرد نیاکی در ادامه پوشش بیمه ای برای 53 قلم داروی گیاهی جدید و 116قلم داروی صعب العلاج ، 10قلم داروی نازایی که بسیار گران قیمت هستند و 392قلم دارو با برند جدید را از دیگر اقدام های مهم در راستای ایجاد تحول در نظام سلامت ارزیابی کرد و گفت: با قرار گرفتن این اقلام دارویی در فهرست پوشش بیمه ای میزان پرداختی(فرانشیز) مردم بین پنج تا 30 درصد شد.

وی اجرای طرح نظام سلامت را در افزایش طول عمر و امید به زندگی فوق العاده موثر خواند و افزود: این طرح در واقع جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری که ˈنباید در کشور ما کسی به غیر رنج بیمارداری رنجی دیگر داشته باشدˈ تلقی می شود.

بنا به این گزارش با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، همه کسانی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند دارای دفترچه بیمه می باشند و بیمارستانها موظف هستند خود تمام نیازهای دارویی بیماران را تامین کنند.

سازمان بیمه تامین اجتماعی با با زیرپوشش قرار دادن دو میلیون و 600هزار نفردر استان بزرگترین سازمان بیمه گر در استان خوزستان است.

استان خوزستان چهار میلیون و 600هزار نفر جمعیت دارد.

/538/646

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا