گوناگون

مدیرکل هواشناسی: «تغییر اقلیم»در البرز بسیار جدی و خطرناک است

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: «تغییر اقلیم» در این استان بسیار جدی و خطرناک است و نیازمند به کارگیری عزم ملی و تلاش همه هموطنان بخصوص ساکنان این استان در کاهش سطح مصرف آب است.

منصور رحمانیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: تغییر اقلیم یکی از معضلات جهانی است و تهدیدات این معضل در استان البرز با توجه به کم‌آبی موجود بیش از دیگر استان‌های کشور است.

وی به گرد و غبار شدید ایجاد شده در روز گذشته در سطح کرج اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش بسیار زیاد برداشت آب از منابع آبی موجود، سطح چسبندگی در عمق زمین کاهش یافته و با بروز یک سیستم پرفشار به سرعت گرد و غبار در فضا معلق می‌شود.

رحمانیان تاکید کرد: با این شرایط مفهوم «تغییر اقلیم»در این استان بسیار جدی و خطرناک است و نیازمند به کارگیری عزم ملی و تلاش همه هموطنان بخصوص ساکنان این استان در کاهش سطح مصرف است.

مدیرکل هواشناسی البرز، تخریب باغات و کمبود فضای سبز در استان را از عوامل تشدید کننده این خطر ارزیابی کرد و گفت: این شرایط برای استانی که پیش از این به عنوان باغشهر شناخته می‌شده، بسیار اسفناک و دردناک است.

رحمانیان یادآور شد: میزان بارندگی‌های دو فصل پاییز و زمستان در این استان مناسب و در حد طبیعی بود و تنها از طریق کاهش مصرف و ذخیره آب در استان می‌توانیم کمبودهای آبی در سال آینده را تا اندازه‌ای جبران کنیم.

وی در پایان از تغییر شرایط پایدارجوی در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به ناپایداری شرایط جوی انتظار بارش در روزهای پایانی این هفته داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا