گوناگون

مرمت پل تاریخی گاومیشان دره شهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فرهادی صبح یکشنبه در بازدید از این پل تاریخی اظهار داشت: پل تاریخی گاومیشان یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام است که به عنوان بزرگترین پل تاریخی غرب کشور شناخته می شود.

وی بیان داشت: این اثر تاریخی قابلیت ثبت در آثار جهانی را دارد چراکه سبک معماری و نحوه ساخت این بنای تاریخی بسیار جالب است به طوری که بعد از سالها هنوز از استحکام لازم برخوردار است.

این مسئول افزود : کار مرمت این اثر ارزشمند تاریخی آغاز شده و برای اجرای این مهم یک میلیارد و دویست میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به این کار اختصاص یافته تا به صورت پیمانی در این فاز انجام ‌شود.

فرهادی افزود: شهرستان دره شهر از جمله مناطق زیبا و دیدنی استان ایلام است که با دارا بودن ویژگی ها برجسته گردشگری از جمله 430 اثر تاریخی و دهها جاذبه طبیعی گسترده جایگاه ویژه ای برای جذب مسافران و گردشگران دارد.

وی بیان داشت: این شهر در آبرفت های سیمره و در کنار ویرانه های شهر تاریخی سیمره و در دو سوی مسیر رودخانه دره شهر، جایی که تپه ماهورهای دامنه شمالی کبیر کوه خاتمه می یابد، قرار دارد.

فرهادی تصریح کرد: شهرستان دره شهر به عنوان اولین شهر ساسانی دارای آثار متعدد تاریخی است که در این بین شهر تاریخی سیمره به دلیل زوایای پنهان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا