گوناگون

مرگ و میر حوادث ترافیکی درون شهری استان مرکزی 31 درصد کاهش یافت

81239526 5826680

ستوان یکم ˈداود مطلبیˈ روز چهارشنبه در جریان دوره بازآموزی ترافیک کارکنان دستگاه های اجرایی استان مرکزی افزود: فوت شدگان حوادث ترافیکی درون شهری استان در بهار امسال 22 نفر بوده درحالیکه در مدت مشابه پارسال 32 نفر در تصادف های درون شهری استان جان سپرده بودند.

وی بیان کرد: تعداد مجروحان تصادفهای درون شهری استان مرکزی در سه ماه امسال یکهزار و 327 نفر است که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش دارد.

مدیرآموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مرکزی اضافه کرد: تلفات حوادث ترافیکی کشور در سال 84 بیش از 29 هزار نفر بوده که با اقدامات هدفمند پلیس و دستگاه های متولی در افزایش ایمنی راه ها و ارتقای فرهنگ ترافیک این رقم پارسال به 19 هزار و 200 نفر رسیده است.

ستوان یکم مطلبی اظهار کرد: در هر شبانه روز 50 نفر از هموطنان در تصادف جان خود را از دست می دهند که عامل اصلی 75 درصد این حوادث انسانی است.

وی ادامه داد: شهرستان اراک یکی از پرحادثه ترین مناطق کشور در حوزه تلفات ناشی از حوادث ترافیکی است و به همین منظور از ابتدای امسال اجرای سند ارتقای فرهنگ ترافیک با 900 برنامه محوری و با همکاری 46دستگاه اجرایی در این کلانشهر آغاز شده است.

مدیر آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مرکزی گفت: بر اساس اعلام پژوهشکده ترافیک در سال 90 بر اثر فوت هر شهروند عادی استان مرکزی در حوادث ترافیکی پنج تا هفت میلیارد ریال خسارت به جامعه تحمیل شده که این به جز بار عاطفی و فشار اجتماعی شدیدی است که به خانواده ها وارد شده است.

ستوان یک مطلبی افزود: پلیش راهور در راستای اجرایی کردن یکی از برنامه های محوری سند ارتقای فرهنگ ترافیک استان از ابتدای امسال در 26 کارگاه آموزشی بیش از یکهزار و 200 نفر از کارمندان 18 دستگاه اجرایی اراک را با قوانین و مقررات ترافیک آشنا کرده است.

وی گفت: آموزش بهترین ابزار تغییر رفتارهای نادرست ترافیکی است و نتایج آموزش ها در آمار فوت شدگان بهار امسال مشهود است.

ستوان یکم مطلبی افزود: سند ارتقای فرهنگ ترافیک برای نخستین بار در کشور در اراک با محوریت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اجرایی شده است.

او بیان کرد: در این سند کاهش 25 درصدی حوادث ترافیکی اراک در سال 93 هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: تربیت 27 هزار و 200 پلیس یار، آموزش 30 هزار نوآموز در شهرک ترافیک اراک، برگزاری مسابقه های فرهنگی با موضوع ترافیک و 20 همایش نیز از برنامه های این سند است.

حوادث ترافیکی نهمین عامل مرگ در دنیا است در حالی که در ایران دومین عامل مرگ شناخته شده است.

هم اینک 171 تخلف راهنمایی و رانندگی وجود دارد که 20 مورد آن حادثه ساز و مرگ آفرین است و بر اساس آخرین ضوابط قانونی ارتکاب راننده به آنها مشمول درج نمره منفی در گواهینامه و حتی ابطال آن می شود.ک/2

7112/560/

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا