گوناگون

مسؤولان نگذارند مشکلات سالهای قبل برای مردم تکرار شود

81190518 5742189

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت عصر جمعه در جلسه شورای مدیریت بحران استان گلستان افزود: ما نیز در مرکز به همراه رییس جمهوری و سایر وزرا و مسؤولان در جهت حل مشکلات مردم حمایتهای لازم را به عمل خواهیم آورد.

وی تصریح کرد: بار سنگین دولت، امروز بر دوش مسؤولان است و موفقیت و ایفای تحقق برنامه های دولت با همکاری مدیران استانی در دستور کار رییس جمهوری قرار دارد.

وی با اشاره به کسری بودجه دولت گفت: ما سال قبل دولت را با 85 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم؛ به طوری که از 235 هزار میلیارد تومان کل بودجه تنها 147 هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: باید با همین بودجه تخصیص یافته استفاده بهینه را در جهت خدمت به مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای جبران خسارت های ناشی از سیل استانهای شمالی باید از محل تملیک داراییهای سرمایه ای و بخشی از تسهیلات ارزان قیمت با برنامه ریزی این معاونت و موافقت اصولی به مردم خدمت کنیم.

نوبخت تأکید کرد: اینها ممکن است در کوتاه مدت مسکنی برای حل مشکلات مردم باشد اما مشکلات اساسی مردم را حل نمی کند و البته توان ما بیشتر از این نیست و انتظار داریم مردم با ما همکاری داشته باشند.

معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: از سال 1380 تاکنون استان گلستان به دفعات شاهد سیل های ویرانگر بوده و اگر علت و دلایل آن به صورت اساسی بررسی نشود و راهکارها و موانع جلوگیری از سیلاب صورت نگیرد، بدون شک تکرار این حوادث اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی یادآور شد این مسأله باعث خواهد شد مردم کارهای ما را سوء مدیریت تلقی کنند و ما نباید به جهت پرداخت به معلول حوادث، از علتها غاقل باشیم.

نوبخت، در خصوص خسارات ناشی از سرمازدگی سال گذشته گفت: به جهت درگیر شدن در مسایل برف شرق گیلان و غرب مازندران از گلستان غافل شدیم و این مطالبه بحق مردم استان گلستان است که در سال جاری آن را جبران خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه هر یک از مدیران دستگاههای اجرایی گزارشی از روند میزان خسارتهای ناشی از سیلاب هشتم خرداد ماه استان گلستان ارایه کردند.

وقوع سیلاب هشتم خرداد گلستان باعث شد خسارت 175 میلیارد تومان به استان وارد آید.

7467**579**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا