گوناگون

مساجد استان يزد به مراكز نيكوكاري تبديل مي‌شوند

محمد اكبري در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجا كه شرايط اجتماعي جامعه نيازمند فعال شدن همه ظرفيت‌هاي خيران است، بايد خيران و نيكوكاران در محله هاي مختلف شناسايي و از توان و ظرفيت آنها استفاده شود.

وي عنوان كرد: در همين راستا با هدف ساماندهي شبكه‌هاي حمايتي و مردمي و رفع مشكلات نيازمندان، مراكز نيكوكاري در مساجد محله‌هاي مختلف راه‌اندازي مي‌شود.

اكبري با بيان اينكه تاكنون چند مركز نيكوكاري در استان يزد راه اندازي شده است، افزود: تا پايان سال جاري بر اساس برنامه پيش بيني شده، 30 مركز نيكوكاري در استان يزد راه اندازي مي شود.

وي همچنين از آغاز به كار 30 مركز نيكوكاري در مساجد استان يزد طي سال گذشته خبر داد.

مديركل كميته امداد استان يزد عنوان كرد: بر اساس چشم انداز تعيين شده، در تلاش براي راه اندازي مراكز نيكوكاري در همه مساجد استان يزد هستيم.

اكبري با اشاره به اینکه بالاترین کارکرد مراکز نیکوکاری ایجاد همبستگی های اجتماعی است، اضافه کرد: هر مرکز شش نفر عضو دارد و اين مراكز با توجه به موقعیت جغرافیایی و پراکندگی خانواده های مددجویان تشکیل می شود.

وي گفت: استفاده از امکانات و منابع محلی، ترویج و تبلیغ سنتهای حسنه اسلامی و جذب کمک های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به خانواده های تحت حمایت و نیازمندان و همچنین ارتباط با خیرین و نیکوکاران به منظور جذب مساعدت هایشان و توزیع در همان محل از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری محله است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا