گوناگون

مشاور اوباما: حامل پیام خصوصی حسن روحانی برای اوباما هستم

به گزارش خبرگزاری مهر، “جوئل هانتر” مشاور مذهبی رئیس جمهور آمریکا، در گفتگو با رادیو بی بی سی، با خوب و سودمند خواندن سفر خود به ایران عنوان داشت که “حسن روحانی” رئیس جمهوری ایران پیامی شخصی و خصوصی به وی داده تا به باراک اوباما برساند.

وی در این خصوص گفت: این اولین سفر من به ایران بود که همه چیز خیلی عالی بود. من به تهران، قم و اصفهان رفتم و با برخی از رهبران و چهره های دینی دیدار و گفتگو انجام دادم.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت خارجه امریکا اعلام کرده سفر “جوئل هانتر” مشاور مذهبی اوباما به ایران سفری شخصی بوده و نه مذهبی، گفت: این گونه سفرها مطمئنا به بهبود مناسبات دو کشور کمک کرده و موجب گسترش روابط سیاسی نیز می شوند. این سفرها خطی از ارتباطات را میان رهبران مذهبی کشورها را برقرار می کند که میان رهبران سیاسی وجود ندارد و می تواند منجر به اعتمادسازی میان دو کشور شود امری که ایران و امریکا به آن نیازمند هستند.

IMG10113264

جوئل هانتر در کنار باراک اوباما

مشاور مذهبی اوباما در ادامه گفت: زمانی فرا می رسد که راهکارهای سیاسی به بن بست می رسند در این وضعیت این رهبران غیر سیاسی هستند که می توانند موجب بهبود روابط شوند. با توجه به آنکه دولت های ایران و امریکا اهمیت ویژه برای رهبران مذهبی قائل هستند به نظر می رسد بتوان از این فرصت برای بهبود روابط دو کشور استفاده کرد.

وی در واکنش به فرافکنی خبرنگار بی بی سی در خصوص فشار ایران بر اقلیت های دینی گفت: در ایران دیدم که پیروان ادیان مختلفی همچون مسیحیان و یهودیان آزادانه زندگی می کنند. این ادیان در ایران قانونی هستند و در مجلس این کشور نیز نماینده دارند. ایران با هیچ یک از کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست و مشکلی برای پیروان ادیان مختلف وجود ندارد. در اصل ایران به سمت عقلانیت در حال حرکت است و ما باید فرصت را مغتنم بشماریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا