گوناگون

دبیر کل نادو نتیجه نشست با دوپینگی‌ها را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت 10 روز از اعلام نتیجه مثبت آزمایش تست دوپینگ یکی از کمانداران و چهار وزنه‌بردار شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا (نوجوانان)، مسئولان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) روز سه‌شنبه نسبت به تشکیل نشست برای بررسی پرونده این ورزشکاران خاطی اقدام کردند. این نشست در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور لطفعلی پورکاظمی و رامین طباطبایی ( دبیر کل و سخنگوی نادو) همراه با علی رغبتی (مدیر کل ارزشیابی و نظارت وزارت ورزش و جوانان) برگزار شد.

پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آنچه در این نشست گذشت، توضیح داد و اظهارداشت: ابتدا پرونده حمزه نکویی که در مسابقات قهرمانی تیر و کمان آسیا مدال طلا گرفت اما بعد مشخص شد که دوپینگی بوده است، مورد بررسی قرار گرفت. این کار را با حضور رئیس فدراسیون تیر و کمان (محمدعلی شجاعی) انجام دادیم. وی با ارائه یک سری دلایل و مستندات مربوط به دوپینگی شدن نکویی، توضیحات لازم را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: بخش دوم نشست مربوط به بررسی پرونده وزنه‌برداران دوپینگی بود. البته از میان چهار وزنه‌بردار دوپینگی سه نفر از آنها در نشست مورد نظر حاضر شدند. از آنجا که این بازیکنان در رده سنی نوجوان (18 سال) هستند حضور پدران آنها هم الزامی بود با این حال کیانوش باقری به تنهایی در این نشست حاضر شد اما مهدی فروتن و مهرشاد محمودی همراه با پدران‌شان به جلسه آمدند.

دبیر کل نادو با بیان اینکه پدر کیانوش باقری به صورت مکتوب اعلام کرده که تمام گفته‌های پسرش را تایید خواهد کرد، ادامه داد: قرار بود حسین رضازاده و حسین توکلی هم در نشست روز سه شنبه شرکت کنند اما بنا به درخواست نادو و از آنجا که این دو نفر پیش از این مدارکی در اختیار ما گذاشته بودند و توضیحات لازم در رابطه با آن را هم ارائه کرده بودند، آنها به نشست دیروز نیامدند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: در هر صورت پرونده سه وزنه‌بردار دوپینگی را بررسی کردیم. این وزنه‌برداران و پدران‌شان ادعاهایی داشتند که همه آنها را یک به یک شنیدیم و مکتوب کردیم. 

پورکاظمی از بیان ادعاهای مطرح شده از سوی وزنه‌برداران دوپینگی امتناع کرد و گفت: این صحبت‌ها یک سری موارد محرمانه است که لزومی به رسانه‌ای شدن آنها نیست.

وی در ادامه از برگزاری نشست دوباره برای امروز (چهارشنبه) خبر داد و گفت: دیگر وزنه بردار دوپینگی یعنی مصطفی خلیلی و پدرش همراه با فریدون غزالیان که متهم به نقش داشتن در دوپینگی شدن این وزنه برداران است هم امروز در نشست مشابه شرکت می‌کنند. منتظر هستیم تا توضیحات آنها را هم در رابطه با اتفاقات رخ داده بشنویم.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با یادآوری اینکه محرومیت کماندار و وزنه‌بردار دوپینگی از سوی فدراسیون بین‌المللی هر یک از این رشته‌ها اعلام شده است، تاکید کرد: با همه اینها لازم بود این نشست‌ها تشکیل شود کمااینکه ما نتیجه نشست‌های برگزار شده را برای فدراسیون‌های بین‌المللی مورد نظر نیز ارسال خواهیم کرد. ضمن اینکه این نتیجه در اختیار وزارت ورزش و جوانان  نیز قرار خواهد گرفت تا در صورت نیاز رای لازم برای افراد غیر ورزشکار و متهم در این پرونده‌ها نیز صادر شود چراکه نادو تنها مسئول تصمیم‌گیری در مورد ورزشکاران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا