گوناگون

معاون استاندار یزد: دولت از سرمایه گذاری در مناطق محروم حمایت می کند

81218809 5791518

ˈمحمدرضا باباییˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی شهرستان خاتم در جمع خبرنگاران افزد: تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در بخش های تولید و صنعت جزو اولویت های دولت است که در سال جاری توسط بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

وی، تعداد طرح های بالای 50 درصد استان را 450 مورد عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران آب در استان یزد، مسیر توسعه استان بر محور صنعت طراحی شده و در این رابطه صنایع کم آبخواه را در اولویت قرار خواهیم داد.

بابایی، در زمینه تعداد طرحهای نیمه تمام صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: یکهزار واحد نیمه تمام با سرمایه گذاری 55 هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد که در بخش کشاورزی نیز 158 طرح با پیشرفت بالای 50 درصد و دربخش صنعت گردشگری 105 طرح با 30 درصد پیشرفت هستند.

معاون برنامه ریزی استاندار یزد ادامه داد: در بخش صنعت 300 واحد نیمه تمام با پیشرفت بالای 50 درصد وجود دارد که تلاش داریم با حمایت دولت تدبیر و امید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران این طرحها امسال به بهره برداری برسد.

بابایی اضافه کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به بانکهای عامل نسبت به تامین تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

فرماندار خاتم نیز در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران، توسعه صنعت بخصوص صنایع پاک و غیرآلاینده به موازات توسعه بخش کشاورزی را در این شهرستان خواستار شد.

ˈمحمد زاده رحمانیˈ افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز اشتغال جوانان جویای کار و بخصوص دانش آموختگان باید بدنبال ایجاد و توسعه صنعت در این شهرستان باشیم.

وی اظهار کرد: در زمینه مکان یابی، تخصیص آب و گشایش ارزی و ریالی جهت ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در شهرستان اقدامات مناسبی انجام شده است.

بازدید از چاه آرتزین، طرح راه اندازی فولاد، طرح های موزائیک سازی و طرح تولید بسته بندی تسمه واقع در شهرک صنعتی شهرستان خاتم از برنامه های سفر یکروزه معاون برنامه ریزی استاندار بود.

شهرستان خاتم به مرکزیت شهر هرات با 38 هزار نفر جمعیت در 240 کیلومتری جنوب استان یزد واقع شده است. ک3

7538/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا