گوناگون

معاینه رایگان 120بیمار ساکن جزیره لارک قشم

81162788 5693289

جزیره لارک با حدود 200خانوار جمعیت و افزون بر 48 کیلومتر مربع مساحت در فاصله 18 مایل دریایی از بندرعباس و شش مایل دریایی از قشم و در جنوب خاوری این شهر در تنگه هرمز قرار دارد.

سرپرست این گروه دانشجویی، نبود پزشک مقیم در این جزیره و نیاز مبرم ساکنان آن به معاینات مختلف پزشکی را علت حضور این گروه در این جزیره اعلام کرد و گفت: دشواری در تردد ساکنان جزیره لارک به بندرعباس و قشم و کمبود دارو و وسایل پزشکی، بهداشت و سلامتی مردم این جزیره را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر بهرام شهریاری در گفت و گو با ایرنا شرایط بد آب و هوایی و نبود امکانات و تسهیلات زندگی را مهم ترین دلیل اقامت نکردن پزشکان در این جزیره دانست و گفت: البته دانشگاه های علوم پزشکی می توانند با ایجاد انگیزه پزشکانی را که موظف به گذراندن طرح هستند به صورت دوره ای به این جزیره اعزام کنند.

به گفته این فوق تخصص کلیه، پزشکانی هم که در بندرعباس یا قشم ساکن هستند، می توانند آخر هفته با خانواده خود هم برای تفریح و هم برای معاینه بیماران و ارائه انواع خدمات پزشکی به آنها به این جزیره سفر کنند.

وی شایع ترین بیماری ها را در جزیره لارک کم خونی، کمبود ویتامین دی، مشکلات گوارشی و سنگ کلیه اعلام کرد و گفت: رعایت نشدن موازین بهداشتی فردی و عمومی بخاطر کمبود امکانات، فقر ارزش های غذایی در تغذیه، کمبود مصرف سبزیجات و مواد غذایی پروتئین دار و ترکیب املاح در آب آشامیدنی از مهم ترین دلایل شیوع این بیماری ها در این جزیره بشمار می رود.

در جزیره لارک فعالیت کشاورزی وجود ندارد، اما دامداری شامل نگهداری بز، آهو و خرگوش به صورت سنتی وجود دارد، تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی این جزیره صید ماهی و غواصی است، آب آشامیدنی مردم این جزیره بیشتر از طریق بندرعباس به آن حمل می شود و هم چنین از آب برکه ها و چاه ها استفاده می شود.

ساکنان جزیره لارک برای تردد بین این جزیره و جزایر نزدیک شامل هرمز و قشم و همچنین بندرعباس از قایق های سنتی صیادی که فاقد ایمنی لازم برای سفر دریایی هستند، استفاده می کنند.ک/3

1871/668 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا