گوناگون

معرفی همدان به ایران سیل گردشگر را به استان جاری می کند/ لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه جلسه کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان با حضور اعضای این کارگروه در دفتر معاون امور عمرانی استاندار همدان تشکیل شد تا طرح ها و مشکلات مربوط به حوزه گردشگری استان را بررسی کند.

در این جلسه  رئیس هیئت مدیره دهکده تفریحی توریستی گنج نامه به مشکلات و مسائل موجود در این منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه استان همدان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های خود از سایر استان ها  در حوزه گردشگری عقب افتاده است.

سعید ترابیان با بیان اینکه استان همدان در سطح ملی معرفی نشده است، بیان داشت: مشکلاتی در منطقه گنج نامه وجود دارد که باید با توجه به پتانسیل این منطقه در جذب توریسم مورد توجه قرار گیرد و مسائل و مشکلات آن حل شود.

وی گفت: یکی از این مشکلات از بین رفتن چمن میدان میشان است که چمن آن منحصر به فرد بوده و در حال از بین رفتن است که باید سیستم های آبخیزداری در این منطقه اجرا شود.

وی در ادامه سخنانش به ساختمان سازی در میدان میشان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساختمان هایی که در آنجا ساخته شده طرح مدونی ندارد و باید برای ساماندهی آن طرح مدونی ریخته شود.

رئیس هیئت مدیره دهکده تفریحی توریستی گنج نامه با بیان اینکه جاده تندرستی در پشت ساختمان تله کابین هنوز ساماندهی نشده است، ابراز داشت: بنده حاضرم با کمک اداره برق و محیط زیست و منابع طبیعی و تربیت بدنی برای ساماندهی و هزینه در این جاده تلاش کنم.

ترابیان در ادامه به مشکل فاضلاب دهکده تفریحی توریستی گنج نامه اشاره کرد و عنوان داشت: مجموعه گنج نامه نخستین مجموعه ای است که از سیستم سبتیک برخوردار بوده و این سیستم تمام شرایط استاندارد را دارد و به موقع هم تخلیه می شود.

وی در این مورد اظهار داشت: دره عباس آباد منحصر به فرد بوده و نزدیک به 500 لوله وارد لوله کشی آن می شود و بنابراین زدن تصفیه خانه نباید تنها بر عهده مجموعه گنج نامه باشد و برای این کار یا باید آب و فاضلاب اقدام به ساخت تصفیه خانه کند و یا همه مشترکین و اردوگاه ها و باغاتی که در آنجا هستند با هم اقدام به این کار کنند.

وی گفت: محیط زیست ادعا دارد که سپتیکهای موجود در دهکده گنج نامه پاسخگوی فاضلاب نیست در حالیکه این مجتمع تنها یک بیستم جمعیت گنج نامه را در خود جای می دهد و بیشترین ظرفیت موجود در دهکده مربوط به 13 و 14 خرداد ماه بود که به هزار و 700 نفر رسید و سپتیک های موجود در آنجا با 15 درصد ظرفیت کار می کنند.

کار ساماندهی گنج نامه با جدیت دنبال شود

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این جلسه در مورد مسائل و مشکلات مطرح شده، عنوان داشت: با توجه به اینکه تله کابین دارای سپتیک است در کوتاه مدت باید از همین سپتیک ها استفاده و سریعتر از قبل آنها را تخلیه کرد و برای دراز مدت نیز باید برنامه ریزی در مورد تصفیه فاضلاب انجام داد.

محمود رضا عراقی ادامه داد: محیط زیست برای همه از اهمیت بالایی برخور دار است اما اداره محیط زیست استان همدان باید با مدیریت استان هماهنگ شود و در پایان کار چنانچه به نتایجی نرسید پرونده را به دادگستری انتقال بدهد و البته دادگستری نیز جزو اعضای این کارگروه بوده است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: مسائل و مشکلات ابتدا باید در کارگروه گردشگری بیان شود و پس از بحث و بررسی و ارائه راهکار چنانچه به نتیجه ای دست نیافت به مراجع قضایی معرفی شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه دهکده توریستی گنج نامه موظف است سپتیک ها را به موقع تخلیه کند، بیان داشت: محیط زیست و محیط زندگی برای این کارگروه اهمیت بالایی دارد و اگر فاضلاب از سپتیک ها سرریز کند مجتمع گنج نامه باید پاسخگو باشد.

عراقی در ادامه با بیان اینکه برای انجام امور باید یک دستگاه از سوی دستگاه های دیگر متولی شود، اظهار داشت: در حال حاضر بخش خصوصی به بخش دولتی در رونق بخشی گردشگری کمک می کند و باید با دید استانی به منطقه تفریحی توریستی گنج نامه نگاه کرد.

وی در مورد مشکل ساماندهی گنج نامه نیز بیان داشت: برای ساماندهی گنج نامه شهرداری و شورای شهر باید مشورت کرده و فرمانداری نیز باید مسائل و مشکلات را ساماندهی و به شهرداری در مورد ساماندهی این منطقه کمک کند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید دست فروشان در منطقه گنج نامه ساماندهی و به نقطه ای که تعیین شده انتقال داده شوند، افزود: در انجام هر کاری جدیت داشته باشد و بنده قبول ندارم که صورت جلسه کاری سه سال طول بکشد و باید دنباله کار را گرفت.

عراقی با بیان اینکه مسئله گردشگری برای مدیران استان همدان بسیار مهم است، بیان داشت: برای جذب گردشگر و رونق توریسم و گردشگری در استان همدان باید  همدان را به ایران بشناسانیم و با این کار سیل گردشگری و توریست به استان همدان شکل می گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری در استان همدان، افزود: اگر مشکلات سرمایه گذاران در همدان حل نشود دیگر فردی برای سرمایه گذاری در استان همدان میل و رغبت نمی کند و انگیزه خود را از دست می دهد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در کنار حمایت از سرمایه گذاران ضوابط و قوانین نیز رعایت می شود، ابراز داشت: برخی مواقع سخت گیری باعث شده که افراد از قانون گریزان شوند البته باید بدانیم که نباید از قوانین هم تخطی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا