گوناگون

نگهداری برنج‌های خریداری شده سخت است

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی گیلان گفت: نگهداری برنج‌های خریداری شده سخت‌تر و مهم‌تر از تولید است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، امسال شالیکاران به دلیل کم‌آبی، برنج تولیدی خود را با زحمت فراوان تولید کردند و خوشبختانه با مدیریت و همکاری بین کشاورزان و مسئولان مربوطه، به وجود آمدن خشکسالی نه تنها موجب کاهش تولید برنج نشد بلکه به گفته مهندس شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امسال شاهد افزایش 10 درصدی تولید برنج در گیلان بودیم.

پس از تولید برنج در زمان فروش این محصول به دلیل واردات بی‌رویه‌ای که سالهای گذشته در برنج خارجی انجام شده بود کشاورزان با رکود بازار برنج بومی مواجه شدند و دولت برای رفع نگرانی کشاورزان خرید توافقی برنج را تصویب کرد که در نهایت دلالان را به حاشیه راند.

خرید توافقی برنج از 27 شهریور ماه امسال در 18 مرکز خرید آغاز شد و مسئولیت خرید برنج با قیمت توافقی از کشاورزان بر عهده تعاون روستایی گیلان گذاشته شد.

خرید 1390 تن برنج از برنجکاران گیلانی

به گزارش ایسنا، ضیاء فیض‌پور سرپرست تعاون روستایی گیلان امروز در جلسه توجیهی خرید حمایتی برنج گفت: تاکنون 1390 تن برنج از کشاورزان گیلانی خریداری شده که ارزش اقتصادی آن 84 میلیارد و 796 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: خرید برنج از کشاورزان در مراکز خرید تضمینی برنج همچنان ادامه دارد.

فیض‌پور با بیان اینکه خرید برنج در 16 شهرستان استان (هر شهر ستان یک مرکز) ادامه‌دارد، تصریح‌کرد: در شهرستان رشت در سه منطقه مرکزی، خمام و لشت نشاء مرکز خرید برنج مستقر شده است.

نباید از کیفیت و شکل ظاهری برنج ها در انبار کاسته شود

در ادامه این جلسه اسماعیل قاسمی مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی گیلان نگهداری برنج خریداری شده در انبارها را از تولید آن سخت‌تر و مهم‌تر دانست و گفت: باید شرایط نگهداری محصول برنج خریداری شده به نحوی باشد که در مدت باقی مانده در انبار از کیفیت و شکل ظاهری برنج‌ها کاسته نشود.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی برنج از سوی دولت موجب جلوگیری از زیان تولیدکنندگان شد، تصریح‌کرد: اجرای این امر موجب ثبات قیمت انواع برنج‌های محلی و بومی و رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان برنج شد.

قاسمی با اشاره به اینکه کلیه برنج‌های خریداری شده توسط اتحادیه مورد بیمه سیل، برف، آتش‌سوزی و زلزله قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح برای خرید انواع برنج بومی و پر محصول در حال اجراست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا