گوناگون

مقالات علمي درباره كتابت قرآن كريم جمع آوری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اولين جلسه شوراي تخصصي نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌ كريم در سال 1393، 2 خردادماه با حضور مهدي قره‌شيخلو رئيس محترم سازمان دارالقرآن‌ الكريم، حجت‌الاسلام والمسلمين علي حبيبي از مدرسين حوزه علميه قم، دكتر محمدرضا حاج اسماعيلي عضو هيأت علمي دانشگاه اصفهان، دكتر قاسم بستاني عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز، احمد حاجي شريف معاون  نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم و سيد عزيزاله مرتضوي سرپرست اداره ارزيابي، در محل سازمان دارالقرآن‌ الكريم برگزار گرديد.

مهدي قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن‌ الكريم، با تشكر و خير مقدم به اعضاي شوراي نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم، هدف از تشكيل معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم را صيانت از نص گهربار قرآن‌كريم و چاپ قرآنهاي بدون اشكال، در كشور دانست و تأكيد کرد: اين موفقيت، مرهون تلاش بي‌وقفه مجموعه‌اي از خادمان و كارشناسان تصحيح قرآن‌كريم در كشور بوده كه در نوع خود كار بسيار سخت و منحصر بفردي مي‌باشد.

وی هدف از تشكيل شوراي نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌ كريم در كشور را، نظارت علمي‌تر و دقيقتر بر امور تحقيقاتي، جاري و اجرائي، اين معاونت اعلام کرد و افزود: ان شاءالله در آينده، مجموعه‌ تلاشهاي دست‌اندركاران و كارشناسان معاونت نظارت، با پشتوانه علمي و تخصصي قوي‌تري صورت پذيرد.

احمد حاجي‌شريف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم با تشكر از ميهمانان شركت‌كننده در جلسة شوراي نظارت، به بيان تاريخچه كوتاهي از نحوه تأسيس اين معاونت از آغاز تاكنون پرداخته و روند شكل‌گيري و سير مراحل كار را در طول ساليان متمادي، مطرح نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين حبيبي، از اساتيد حوزه علميه قم، به بيان پاره‌اي از امور تحقيقاتي و پژوهشي انجام گرفته توسط وی و ساير دست‌اندركاران كه زير نظر مرحوم استاد آيت‌الله معرفت انجام گرفته پرداخت كه تمامي اين پژوهشهاي صورت گرفته، بصورت مجموعه‌اي ارزشمند جمع‌آوري و تدوين يافته است.

دكتر محمدرضا حاج اسماعيلي عضو هيئت علمي دانشگاه نیز گفت: فعاليتها و بررسي‌ها و دستاوردهاي تحقيقاتي و پژوهشي اين شورا مي‌بايست با مستندات دقيق علمي و تخصصي همراه بوده و بايد در آينده در قالب جزوات و مقالات تخصصي، چاپ و در اختيار علاقه‌مندان قرار گيرد.

دكتر قاسم بستاني عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز، سير تاريخي و تحول معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌ كريم را از آغاز تاكنون، به عنوان گنجينه‌اي ارزشمند خواند و از تلاشهاي دلسوزانه مسئولين و دست‌اندركاران، تشكر نمود.

وی همچنين خواستار برپائي جلسات گفت و شنود و نشستهاي علمي و تخصصي بين نهادهاي مختلف قرآني به جهت ايجاد وحدت نظر جامع در زمينه كتابت قرآن‌‌‌كريم شد.

از دست‌آوردهاي حاصل از برگزاري اولين جلسه شوراي نظارت در سال 93 مي‌توان به تصويب طرح جمع‌آوري مقالات علمي و تخصصي مرتبط با كتابت قرآن كريم در آ‌ينده، به جهت چاپ و انتشار و همچنين پيگيري مستمر جهت برپائي نشست‌هاي تخصصي بين گروه‌هاي مختلف قرآني اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا