گوناگون

منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جلسه شورای گفتگو روز شنبه با حضور محمود میرلوحی معاون سابق وزیر کشور، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی قزوین، قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و اعضاء در استانداری قزوین برگزار شد.

IMG11292011

مرتضی روزبه در این جلسه گفت: برداشتن موانع بر سر راه فعاليت هاي بخش خصوصي براي حل مشكلات جامعه ضرورتي اجتناب ناپذير است اما در این مسیر نیازمند تغییر نگاه مدیران هستیم.

استاندار بیان کرد: تعيين تكليف مالكيت زمين براي دفن زباله در شهر قزوين؛ بررسي مسايل فني توسط كارشناسان علوم پزشكي و محيط زيست با نظارت بیشتر ضروری است و درخصوص زباله هاي صنعتي استان نيز عليرغم واحدهاي صنعتي داخل و يا خارج شهرك هاي صنعتي هم باید نظارت لازم صورت گيرد.

روزبه تصریح کرد: فضاي داخلي شهرك هاي صنعتي نيز بايستي از لحاظ ظاهري و رعايت بهداشت مورد توجه مسئولان گيرد و نگاه مدیران به حوزه هاي خصوصي نبايد به گونه اي باشد كه هزينه اي را بر دوش دولت بگذارد و حاکمیت را متضرر کند.

وی  افزود: پارك صنعتي باید در گام نخست در ردیف شهرك صنعتي ليا محسوب شود و در گام بعدي نيز درخصوص گازرساني به اين شهرك اقدام لازم صورت گيرد و در ادامه براي نهايي شدن اين تصميم گرفته شود.

استاندار قزوين بیان کرد: اتخاذ تصميمات لازم براي تعيين تكليف اين مساله مهم است و بايستي حساب شده باشد تا دولت و بخش خصوصي و مردم نيز متضرر نشوند و مسئوليت تمامي موارد در استان بر عهده مسئولان است.

روزبه تاكيد كرد: شوراي هماهنگي بانك ها بايد با مديريت معاونت برنامه ريزي استانداري بطور مستمر تشكيل شود تا با بررسي هاي كارشناسي موانع بر سر راه هاي اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي؛ صنعتي ،كشاورزي مرتفع شود.

وی در خصوص معوقات بانكی هم گفت: معوقات از جمله نگراني مسئولان استان است و در حوزه مديريت كلان نيز بايستي با كسب اطلاعات لازم و تدوين راهكارهاي مناسب و كارشناسي براي بازگشت معوقات به سيستم بانكي اقدام شود.

IMG11292171

استاندار قزوين افزود: توجه به بخش خصوصي و حل مشكلات به سر راه آن از اعتقادات جدي مديريت استان است و در اين خصوص از حرف بايد بگذريم و به مرحله عمل برسيم زیرا امروزه بحث اشتغال، اقتصاد و بيكاري مسئله بسیار مهمي براي استان و كشور است بخصوص بيكاري در حوزه فارغ التحصيلان، در مرحله بحرانی است و براي حل اين مشكل نيز هيچ راهي وجود ندارد مگر واحدهاي كشاورزي،صنعتي ،خدماتي فعاليت خود را گسترش دهند و ما نيز اين مسير را براي آنها هموار کنیم تا اشتغالزايي افزايش يابد و به دنبال آن مشكلات زيادي حل شود.

وي اظهارداشت: بايستي تلاش كنيم مشكلات استان را تا حد لزوم و توان در داخل استان حل کنیم و به مركز انتقال ندهيم و اگر قادر به این کار نباشیم دليل بر بي كفايتي خودمان است.

روزبه یادآورشد: اگر زمان را از دست دهیم هزينه هايش را مردم پرداخت خواهند کرد لذا همه ما در اين خصوص مسئول هستيم و بايستي پاسخگو باشيم لذا بايستي نگاه ها خود را تغيير دهيم و ارتباط و درخواست كمك از مركز بايستي در راه اندازی پروژه هاي بسيار مهم باشد.

استاندار افزود: كارهاي انجام نشده در استان به مراتب بيشتر از كارهاي انجام شده است در حالي كه ما در منطقه مستعدي به سرمي بريم و استان از ظرفيت هاي بالقوه زيادي برخوردار است که باید مورد توجه و استفاده مناسب قرار گیرد.

IMG13313248

قزوین مستعد راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی است

وی تاكيد كرد: بخش خصوصي با فعاليت خود می تواند باري از دوش حاكميت بر دارد و مهمترین وظيفه ما این است كه دنبال بخش خصوصی توانمند برویم نه اينكه براي اينكه آنها با ما ارتباط برقرار كند روزهاي متمادي پشت در اتاق مدیران به انتظار بنشيند لذا بهتر است بخش هاي دولتي با تعامل با بخش خصوصي، پروژه هاي قابل سرمايه گذاري و مهم را شناسایی و لیست کنند تا بتوانیم در مرکز از این طرحها دفاع کنیم و مسیر اجرای آنها را هموار کنیم.

استاندار افزود: منطقه ويژه اقتصادي يك فرصت جديدي براي استان است كه مي تواند نتايج مهم را براي منطقه به دنبال داشته باشد زيرا اين امر به تقويت اشتغال زايي در استان منجر خواهد شد كه يك ضرورت براي منطقه خواهدبود.

در ادامه این جلسه علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: با تشکیل منظم جلسات شورای گفتگو تاکنون اقدامات موثری برای حل مشکلات صنایع برداشته شده و حمایت جدی استانداری نیز فعالیتها را تسریع و اثربخش کرده است.

وی افزود: انسداد مسیر تخلیه زباله در شهرک صنعتی لیا، تشکیل کارگروه کشمش و اقدام برای سایر محصولاتی مانند پسته، زعفران، فندق و زغال اخته، تغییر ضریب ضایعات کشمش و تامین مقدمات برای برگزاری همایش ملی دشت قزوین از جمله کارهای پیگیری شده توسط اتاق بازرگانی قزوین و شورای گفتگوست.

IMG11292062


رجب رحمانی: تقویت بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه شورای گفتگو اظهارداشت: در اقتصاد مقاومتی یکی از راههای برون رفت از مشکلات تقویت بخش خصوصی است که باید توسط مسئولان دولتی جدی گرفته شو.د.

وی افزود: برای این که استان بتواند منطقه اقتصادی داشته باشد باید طرح و برنامه آن بسرعت آماده شده و به مجلس داده شود تا در لایحه مناطق اقتصادی کشور مورد توجه و پیگیری نمایندگان قرار گیرد.

رحمانی تصریح کرد: متاسفانه همکاری دستگاههای اجرایی با بخش خصوصی و تولید چندان مناسب نیست که این روند باید تسهیل شود تا شاهد توسعه بخش تولید و رونق گرفتن اقتصاد و حل مشکل بیکاری در استان و کشور باشیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: دولت برای برون رفت از مشکلات هیچ راهی جز اعتماد به بخش خصوصی ندارد و تنها باید نظارت، کنترل و سیاست گذاری را بر عهده گیرد.  

در اين جلسه گزارشي از مشكلات تسهيلات مالي واحدهاي صنعتي استان بانك ها نيز ارائه شد.

همچنين ارائه گزارش كميته تلفيق (قوانين مزاحم)؛ گزارش هاي خاص مصوبات شورا؛ دبيرخانه شورا (پيگيري مصوبات) مزاياي احداث بندر خشك ازديگر گزارش هاي مطرح شده در ششمين جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا