گوناگون

مهدوی‌کیا: نیجریه تیمی متکی بر قدرت بدنی است

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران سومین ویژه برنامه جام جهانی 2014 با حضور مهدی مهدوی‌کیا، پیشکسوت با اخلاق کشورمان برگزار شد. 

مهدوی کیا در خصوص بازی‌های کشورمان در جام جهانی این گونه بیان کرد : بازی اول تیم ملی کشورمان مقابل نیجریه بسیار مهم است بر همین اساس ما باید از تجربیات بازی‌های سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ استفاده کنیم تا در بازی با نیجریه پیروز شویم.

وی در خصوص نیجریه گفت : نیجریه تیمی متکی بر قدرت بدنی است. این تیم درواز‌ه‌بانی با تجربه و فوق العاده توانمندی دارد. دارای خط دفاعی انگلیسی می‌باشد که شاخص ترین آنها میکل است که در چلسی بازی می‌کند.

مهدوی کیا در ادامه افزود : موزز بازیکنی است که این فصل در لیورپول بصورت قرضی حضور داشت و از شاخصه‌های یک مهاجم خوب برخوردار است.  
 
**نقطه قوت آرژانتین خط حمله آن است
 
مهدوی‌کیا در مورد آرژانتین بزرگترین نقطه قوت آن را خط حمله آنها ذکر کرد و عنوان کرد : تیم آرژانتین تیم مطرحی است دارای دفاع بسیار قوی است و تنوع بازیکنان آرژانتین بالا است.

وی افزود : من فکر می کنم که آرژانتین صد در صد به عنوان تیم اول گروه صعود می‌کند.  

مهدوی‌کیا در ادامه گفت :  نکته مهم در خصوص این تیم چشم پوشی از دفاع سمت راست آرژانتین یعنی زابالتا است. این بازیکن بخوبی از سمت راست در حمله‌های تیم شرکت می‌کند و بایستی برای آن نیز تدابیری اندیشید. سمت چپ نیز مطمئنا محل حمله‌های متداول دی ماریا و مسی خواهد بود.

وی در ادامه گفت : باید به خاطر داشت که از خطا در اطراف محوطه جریمه اجتناب کنیم.

مهدوی کیا همچنین اشاره کرد که شاید بازی آرژانتین برای ایران آسان ترین بازی باشد . نکته بد در خصوص ترکیب تیم ایران عدم امکان استفاده از سانتر های جناحین بدلیل کوتاه قد بودن بازیکنان جلو زن ایران است. اما نقطه قوت تیم استفاده از ضربات ایستگاهی بدلیل حضور بازیکنانی مانند نکونام و جلال است.

در ادامه مهدوی کیا در مورد رحمان احمدی، دروازه‌بان تیم ملی کشورمان گفت: احمدی بازیکن خوبی است و عملکرد مناسب و تاثیرگذاری در بازی‌های گذشته داشته است. 

وی در خصوص داوری اظهار داشت: من تمام بازی‌های بوندس لیگا را می بینم. تیم دانیال داوری در طول فصل موفق نبود اما باید بگویم بسیاری از گل‌هایی که خوردند تقصیر داوری نبود. نکته جالب توجه در خصوص داوری آموزش زبان است چرا که بسیار مهم است که دروازه با چه زبانی بر سر بازیکنان فریاد بکشد.

مهدوی‌کیا در خصوص خط دفاعی ایران تصریح کرد : بسیاری از مربیان بزرگ دنیا اعتقاد دارند که مدافع سمت راست باید راست پا و مدافع سمت چپ باید چپ پا باشند. شاید دلیل کی‌روش برای انتخاب این خط دفاع نیز همین باشد. در وسط زوج جلال و صادقی و در سمت چپ استفاده از منتظری و در سمت راست استفاده از بیگ زاده. مهدوی کیا به دو نکته بسیار مهم اشاره کرد که اول آنکه منتظری باید  کمی مایل به سمت راست بازی کند و در صورت غیاب بیک‌زاده از پولادی استفاده خواهد شد.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت : هافبک‌های دفاعی تیم تیموریان و نکونام خواهند بود. خسرو حیدری در سمت راست یک خط جلوتر در میانه بازی می‌کند و شجاعی در سمت چپ خواهد بود. اشکان دژاکه نیز به عنوان بازیکن اثر گذاری در بازی سازی تیم در نوک میانه خواهد بود. کی‌روش می‌تواند در صورت نیاز از جهانبخش بجای شجاعی نیز استفاده کند.
 
قوچان‌نژاد بازیکن تأثیرگذار و فوق العاده ایست  

مهدوی‌کیا گفت: قوچان‌نژاد نوک حمله تیم ملی است و اولین باری که من از او دیدم گفتم این بازیکن تاثیر گذار خواهد بود. کریم انصاری فر بازیکن قابلی است اما کی‌روش از او بعنوان مهره نیمه دوم استفاده می‌کند. احسان حاج‌صفی نیز شانس بازی در جام جهانی خواهد داشت.

کاپیتان اسبق تیم ملی ادامه داد : ضعف در خصوص ترکیب تیم ایران عدم امکان استفاده از سانترهای جناحین بدلیل کوتاه قد بودن بازیکنان جلو زن ایران است. اما نقطه قوت تیم استفاده از ضربات ایستگاهی بدلیل حضور بازیکنانی مانند نکونام و جلال است. 

اسطوره فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد : در سال ۱۹۹۸ به قدری تجربه ما کم بود که  بعد از بازی با یوگسلاوی بعضی از  پیشکسوتان تیم خوشحال بودند که یک بر صفر باختیم و شاید قبل از بازی این تجربیات ما بود ما این باور را هم داشتیم که از یوگسلاوی نتیجه بهتری بگیریم. می‌خواهم بگویم نقش با تجربه‌های تیم در بازی اول بسیار مهم است و باید به این تیم باور برد و بازی قدرتمند را القا کنند.
 
بوسنی تیم سرسختی است  
 
مهدوی‌کیا در خصوص تیم بوسنی عنوان کرد: این تیم دارای خط هافبک بسیار خوبی است و بازیکنانی دارد که فوتبال را در خارج از بوسنی آموخته‌اند. 

وی در ادامه گفت: تیم بوسنی از آن تیم‌هایی است که ترکیبش قابل پیش بینی می‌باشد. همچنین وی به بازیکنانی همچون پیانیچ و لولیچ در خط هافبک اشاره کرد. 

مهدی‌کیا خاطرنشان کرد: باید تا نهایت امکان از دادن ضربه ایستگاهی اجتناب کرد. حضور صالیحوویچ در تیم بوسنی که بازیکنی چپ پا با قدرت ضربات از کنار و مستقیم بالا بسیار خطرناک است.

کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: دو مهاجم مهم در این تیم حضور دارند، ژکو و ایبیسوویچ که باید برای آن ها نیز تدابیری اندیشید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بوسنی تیم سر سختی خواهد بود  و از نیجریه قوی تر ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا