گوناگون

مواد مخدرامنیت مردم را هدف قرار داده است/ افزایش کشف مواد مخدر در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مرادی ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری اظهار داشت: افزایش کشف مواد مخدر در استان همدان دلیلی بر افزایش مواد مخدر در این استان نیست چون 80 درصد کشفیات استان دارای مبدا و مقصد مشخص هستند و تنها استان همدان محل عبور بوده است.

مرادی با بیان اینکه سالانه در کشور 77 میلیارد دلار در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری و درمان اعتیاد هزینه می شود، ابراز داشت: در سال 1383 افغانستان در همسایگی ایران 80 هزار هکتار سطح زیر کشت خشخاش داشته اما در سال جاری این وضعیت به 210 هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران در همسایگی افغانستان و پاکستان قرار دارد قاچاقچیان مواد مخدر برای تبادل مواد مخدر به کشورهای دیگر از مرزهای ایران استفاده می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد: ایران اسلامی در راه مبارزه با موادمخدر و پدیده شوم این کالا تا کنون بیش از چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده که این نشان از عزم ملی مسئولان در ریشه کنی این ماده خانمان سوز دارد.

عبدالحسین مرادی بیان داشت: در سه ماه اول سال جاری در استان همدان کشف مواد مخدر 327 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مرادی ادامه داد: مرکز ماده 16 استان همدان در حال حاضر 100 معتاد متهاجر را نگهداری می کنند و با راه اندازی این مرکز معتادین تزریقی و متهاجر از سطح خیابان ها جمع آوری شده است که در آینده نزدیک ظرفیت این مرکز به 200 نفر افزایش پیدا می کند.

وی گفت: طبق آمار منتشر شده نیروی انتظامی کشور 67 درصد سرقت و دزدی ها ی توسط افراد معتاد به مواد مخدر انجام می شود به همین جهت امسال رویکرد مبارزه با مواد مخدر در استان همدان یک رویکرد اجتماعی است و فعالیت های فرهنگی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اولویت های استان همدان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر 12 تشکل مردم نهاد در استان همدان فعالیت می کنند و 35 تشکل مردمی نیز در حوزه درمان و مبارزه با مواد مخدر در استان همدان فعال هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا