گوناگون

نجات یک قطعه"هوبره" از دام صیادان در دامغان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از نجات یک قطعه هوبره که در دام صیادان گرفتار شده بود با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه قهاب رستاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سمنان، مسلم عراقی با اعلام این خبر اظهار کرد: این هوبره برای بررسی و مداوا، هم‌اکنون در این اداره نگهداری و در چند روز آینده در زیستگاه خود رهاسازی می‌شود.

وی افزود: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات‌وحش کشور ایران است که به عنوان گونه‌ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می‌گیرد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز IUCN به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: شکار هوبره با استفاده از تله مخصوص انجام می‌شود که این روش مستلزم قطع بی‌شمار بوته‌ها و درختچه‌های مناطق خشک بیابانی است.

همچنین یک قطعه یلوه نابالغ توسط یکی از همیاران محیط زیست در شهرستان گرمسار نجات یافته و تحویل محیط زیست شد.

حبیب دارپرنیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار گفت: یک قطعه یلوه نابالغ توسط یکی از همیاران طبیعت برای مداوا و رهاسازی به محیط زیست گرمسار تحویل شد.

وی ضمن قدردانی از این شهروند دوستدار حیات‌وحش‌، افزود: یلوه پرنده‌ای کنارآبزی، متعلق به رسته درناسانان و بسیار محتاط است و به طور معمول خود را از انظار مخفی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار، گفت: این پرنده پاهای بلند و پنجه‌ای با انگشتان بلند دارد به طوری‌که او را قادر می‌سازد تا بر روی برگ‌ها و گیاهان شناور شود و به خوبی راه برود و غذای خود را جستجو کند.

دارپرنیان با اشاره به اینکه این یلوه نابالغ توسط یکی از پرسنل شهرداری به محیط زیست تحویل شده، افزود: احمد کمیزی از پرسنل زحمتکش شهرداری گرمسار است که سال گذشته نیز یک قطعه اردک ارده‌ای و یک قطعه بوتیمار آسیب دیده را به منظور مداوا به محیط زیست گرمسار تحویل داده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا