گوناگون

نخستين همايش بين‌المللی مديريت رسانه آبان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اسعدی استاد مدیریت رسانه دانشگاه تهران و دبیر علمی این همایش با اشاره به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی علمی كه با شركت تعدادی از استادان و بعضی مسئولین نهادهای ذیربط در هتل همای تهران برگزار شد، اعلام كرد: به دنبال چند ماه برنامه‌ریزی و هماهنگی با برخی صاحب‌نظران رسانه، این همایش به اهتمام نهادها و شخصیت‌های مستقل و با همكاری سازمان‌های مرتبط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا وسیما و دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و نیز مشاركت تعدادی از خبرگزاری‌ها و مطبوعات كشور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص موضوعات مورد بحث دراین همایش افزود: برخی موضوعات قابل بحث دراین همایش عبارتند از جامعه‌شناسی رسانه، فرهنگ و رسانه، اقتصاد و رسانه، اخلاق و رسانه، نظارت و رسانه، روانشناسی رسانه، فلسفه رسانه، حقوق و رسانه، تكنولوژی‌های رسانه‌ای، مدیریت رسانه استراتژیك و اصول و مبانی فلسفی رسانه كه با گرایش«مدیریت رسانه»و درقالب مقالات، سخنرانی‌ها، میزگردها و تیم‌های كاری ارائه خواهد شد و همچنین مقدمات «تشكیل انجمن تخصصی مدیریت رسانه» نیز فراهم خواهد شد.

به گفته اسعدی، با توجه به اینكه رشته مدیریت رسانه یك دانش چند رشته‌ای است و به علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی، روانشناسی، فلسفه، مدیریت روابط عمومی و دیگر مباحث علوم انسانی مرتبط است، شناسایی و تبیین كاركردهای آن پس ازحدود یك دهه از تدریس دانشگاهی آن ضروری است و تحلیل این رشته نوپا در ایران و جهان و اصلاح برخی نكات، الگوی مناسبی برای دیگر رشته‌های علوم انسانی است كه بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا