گوناگون

گلباران دریاچه کیو به پاس زحمات یک شهردار/ مردی که برای همیشه ماندگار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد و جمعی از شهروندان و فعالان رسانه ای خرم آبادی به مناسبت سالروز درگذشت شهردار فقید خرم آباد طی اقدامی جالب گرد هم آمدند تا خدمات علی محمد ساکی، شهرداری که سال ها در راستی عمران و آبادانی شهر خرم آباد اقدامات موثری انجام داده بود را ارج نهند و یاد او را در این روز گرامی بدارند.

پدر بلوط لرستان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مرحوم ساکی گفت: امروز در بیستمین سالگرد درگذشت مرحوم ساکی گرد هم آمده ایم تا کارهای نیکی که این مرد بزرگ از خود به جای گذاشته است را ارج نهیم و قدرشناسی خود را از این شخصیت والا به همگان اعلام کنیم.

مضفر افشار به بخشی از اقدامات مرحوم ساکی اشاره کرد و گفت: ایجاد اولین کمربند سبز شهر خرم آباد و ایجاد پارک های زیبا از جمله پارک کیو از اقذامات خوب این شهردار بزرگ است.

وی ساکی را یک الگوی مناسب برای مسئولان خرم آبادی دانست و عنوان کرد: تمامی مسئولین خرم آبادی به خصوص شهردار خرم آباد بایستی خدمات مرحوم ساکی را مدنظر داشته باشند و تمامی سعی خود را برای عمران و آبادانی شهر خرم آباد بکار گیرند.

پدر بلوط ایران با بیان این مطلب که ساکی یک شخصیت نیکوکار بود گفت: این مرحوم علاوه بر اقداماتی که در راستای عمران شهر خرم آباد انجام داد کارهای نیک بسیاری نیز انجام داده است که احداث چندین هتل و مهمانسرا و احداث اولین غسالخانه شهر خرم آباد از جمله آن ها است.

افشار افزود: امیدوارم تمامی مسئولین و دست اندرکاران خرم آبادی در راستای کار نیک گام بردارند و به دنبال ثروت اندوزی نباشند چرا که نام نیک افراد به جای می ماند.

یک از فعالان فرهنگی لرستان نیز در این مراسم از اقدامات مرحوم ساکی قدردانی کرد و گفت: ساکی تها یک مهندس شهرسازی نبود بلکه یک جهره فرهنگی و علمی بزرگ نیز بود که اگر عمرش قد می داد تالیفات زیادی از خود بجای می گذاشت.

معتمدی به برخی از تالیفات علی محمد ساکی اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم ساکی کارهای فرهنگی زیادی در خرم آباد انجام داده است و قبل از شهردار بودن به عنوان یک رئیس فرهنگی نمونه در کشور شناخته شد.

این فعال فرهنگی از مسئولین لرستانی خواست به نیروهای جوان و بومی بیشتر بها داده و از ظرفیت آن ها برای آبادانی لرستان استفاده کنند تا بدین وسیله مهندس ساکی های فراوانی پرورش یابند.

معتمدی از برگزاری کنگره سالانه بزرگداشت مرحوم علی محمد ساکی در شهریور ماه خبر داد و یادآور شد: مراسم بزرگداشت چهره های علمی و فرهنگی بایستی در استان برگزار شود و چهره های فرهنگی استان از جمله استاد زرینکوب، استاد اوستا و سید جعفر شهیدی به مردم لرستان معرفی شوند تا این چهره های بزرگ ناشناخته باقی نمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا