گوناگون

نخستین جشنواره ملی سوهان در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بیطرفان، بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی سوهان اظهار داشت: سوهان دارای قدمتی یک صد ساله است که متأسفانه تاکنون برنامه خاصی برای شناساندن این محصول که به صورت اختصاصی سوغات قم به حساب می‌آید برگزار نشده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از شهرها و استانهای کشور دارای آداب و رسوم خاصی و همچنین غذاها و سوغات‌های مخصوصی هستند که در طول سال برنامه‌های مختلفی به منظور جذب توریست و همچنین شناساندن این محصولات و فرهنگ خود به دیگران برگزار می‌کنند.

مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی سوهان عنوان کرد: تاکنون چنین برنامه هایی در استان قم برگزار نشده است و یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی سوهان نیز شناساندن سوهان و برندهای برتر این صنعت به کسانی که وارد شهر قم می شوند است.

وی بیان داشت: ایجاد فضای مناسب برای آشنایی بیشتر مصرف کنندگان با برندهای مختلف سوهان و نیز معرفی تولیدات کیفی و به نمایش گذاشتن نوآوری‌های برندهای مختلف در عرصه سوهان و ارتباط بیشتر صنعت سوهان در بخش‌های مختلف با یکدیگر، ارتقاء سطح وفاداری مشتریان و نمایش محصولات جدید، بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیطرفان ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره کارگروه‌های تخصصی در زمینه مشکلات و موانع موجود در مسیر صنعت سوهان جلساتی را تشکیل خواهند داد.

وی همچنین گفت: این جشنواره به دلیل اینکه همزمان با نیمه شعبان نزدیک به دو میلیون زائر و مسافر به قم سفر می‌کنند در این ایام برگزار خواهد شد تا بتوان از این ظرفیت برای تبلیغ صنعت سوهان در خارج از استان نیز بهره برد.

مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی سوهان افزود: به منظور جذاب کردن این جشنواره، برنامه‌های مختلفی با حضور بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران مطرح کشوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره ملی سوهان با حضور 60 برند برتر در قم برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره از 21 لغایت 23 خردادماه به مدت 3 روز با همکاری اتحادیه سوهان و همچنین استانداری قم برگزار می‌شود.

بیطرفان ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 300 برند فعال سوهان در قم مشغول فعالیت هستند که با احتساب برندهایی که نیمه فعال هستند این تعداد به 600 برند می‌رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا