گوناگون

نظام جمهوري اسلامي ايران دستاورد ارزشمند مجاهدت امام راحل و شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی کریمیان عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: استقامت در مقابل زورگویی های مستکبران جهان از ویژگی بارز معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهارداشت: امام با چنین ویژگی منحصر به فردی انقلابی را در جهان پایه گذاری کرد که هم اکنون الگویی برای تمامی کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر تبیین تفکر امام راحل در بین نسل جوان جامعه گفت:  شناساندن اندیشه ها، تفکرات و ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) به نسل جوان و همچنین ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه امری ضروری است.

وی در ادامه به سیره عملی امام راحل در حوزه سیاست و حکومت اشاره کرد و افزود: از روش های مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برخورد عادلانه در بینش سیاسی بود.

کریمیان اظهارداشت: رهبران بسیاری از انقلاب ها، نهضت های بزرگ و مکاتب که شعارشان مساوات و برابری، شایسته سالاری و کرامت انسانی بود به محض دستیابی به قدرت، تبارگرایی را سرلوحه عزل و نصب های خود ساخته و گلوگاه اقتصادی، سیاسی و نظامی را در انحصار خود و بستگان خویش قرار داده ولی در مقابل امام راحل و خانواده‌ اش از نظر اقتصادی نه تنها رشد نکردند بلکه از حق مسلم خود و مزایایی که نه مخالف شرع بود و نه مخالف قانون، گذشتند.

وی ادامه داد: چنین روشی نه یک راهبرد و تاکتیک سیاسی بلکه یک روش عرفانی و اعتقاد قوی بود که در سیره  سیاسی و سلوک اجتماعی پیر جماران متجلی بود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان بیان داشت: در مکتب عرفانی و اخلاقی امام، تمامیت خواهی در زندگی ریشه در حب نفس دارد و حجاب و مانعی بین انسان و خدا است و شناخت این مانع پنهانی و کنار زدن آن جز با ریاضت نفسانی شرعی میسور و مقدور نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه قیام  15 خرداد ماه سال 42 سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم و موجب تکامل مبارزات سیاسی ملت انقلابی ایران اسلامی شد، افزود: سیره و مکتب امام خمینی رحمت الله علیه همواره باید زنده نگه داشته شود.

مظاهر زمانی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست یادآورشد: بررسی و شناخت ابعاد شخصیت امام راحل معمار بزرگ انقلاب اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی در جهان معاصر، یکی از ضرورت هایی است که امروز باید به این مهم پرداخته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا