گوناگون

نخستین دوره لیگ شنای استخرهای قم پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شنای قهرمانی قم در قالب لیگ استخرها با عنوان جام ولایت در بازه‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شامگاه پنج‌شنبه به پایان رسید و تیم استخر دریا موفق به کسب مقام قهرمانی شنای قم شد.

در این مسابقات که با حضور 6 استخر در  استخر حجاب مجموعه ورزشی حضرت جواد الائمه (ع) قم برگزار شد تیم استخر دریا موفق شد با کسب 535 امتیاز در مجموع مواد مختلف، مقام نخست را از آن خود کند و قهرمان این رقابت‌ها شود.

پس از تیم استخر دریا تیم استخر نور با کسب 516 امتیاز مقام دوم را کسب کرد و عنوان سوم نیز به استخر ایثار رسید که 499 امتیاز به دست آورد.

تیم‌های استخر یاران، شکوهیه و کوثر نیز به ترتیب با کسب 447 ، 210 و 177 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند تا پرونده نخستین دوره این مسابقات بسته شود.

این مسابقات به صورت 2 مرحله‌ای سازماندهی شده که مرحله دوم و پایانی آن نیز بهمن ماه به انجام می‌رسد تا چهره نفرات بر‌تر رده‌های سنی گوناگون و ماده‌های مختلف مشخص شود.

شنای قم با مشکل امکانات مواجه است

رئیس هیئت شنا، شیرجه واترپولوی قم در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: شنا ورزشی مفرح است و می‌تواند در ابعاد همگانی نظیر آب درمانی و تفریحی و در بعد قهرمانی در زندگی مردم موثر باشد و امیدواریم با همکاری موثر و جدی مسئولان، این رشته ورزشی مدال آور و افتخار آفرین توسعه بهتری پیدا کند و مشکلات سخت افزاری و کمر شکن این رشته حل شود.

مسعود حسین جمال گفت: شنای قم در بخش قهرمانی، از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی دارد چنان که سال گذشته طلای نونهالان کشور را به همراه دو نقره به دست آوردیم که نشان دهنده کار پایه بر روی شناگران است و می‌تواند آینده شنای قم را تضمین کند.

وی افزود: به طور کلی در سطح کشور در جمع 16 استان بر‌تر هستیم در حالی که بسیاری از استان‌هایی که در رنکینگ کشوری، پایین‌تر از ما قرار گرفته‌اند از نظر امکانات شرایط بسیار بهتری نسبت به ما دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا