گوناگون

نخستین مرکز میانی گواهی دیجیتال در کشور افتتاح شد

81192217 5745398

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی صالح آبادی روز یکشنبه در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در محل نمایشگاه بین المللی در حال برگزاری است، حضور مقامات ارشد اقتصادی در این جشنواره را حاکی از توجه دولت به بازار سرمایه دانست و افزود: دولت برای صنعت مالی کشور اهمیت زیادی قائل است.

وی اظهار داشت: 360 شرکت از کشورهای آلمان، سوئیس، یونان، قبرس، کره جنوبی و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند که این استقبال پرشور در سایه سیاست های دولت در راستای تعامل با جهان صورت گرفته است.

صالح آبادی فضای این نمایشگاه را 20 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته، ضمن آنکه نمایشگاه صنعت مالی ایران برزگترین نمایشگاه صنعت مالی خاورمیانه و برای نخستین بار است که با این ابعاد، برگزار می شود.

وی افزوذ: در نمایشگاه امسال بانک ها، بیمه ها، شرکت های تامین سرمایه و سایر نهادهای بازار سرمایه حضور دارند.

صالح آبادی هدف از برگزاری نمایشگاه را معرفی آخرین دستاوردهای در صنعت مالی به مردم و سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه، تعامل دوسویه صنعت مالی با مردم و ارتقا فرهنگ پاسخگویی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره های مختلف آموزشی نیز در این نمایشگاه تدارک دیده شده است، افزود: آشنایی مردم با بازار سرمایه و ارتقا سواد مالی از اهداف مهم این نمایشگاه است.

رییس سازمان اوراق بورس بهادار، با اشاره به افتتاح مرکز میانی گواهی دیجتال در کشور که امروز انجام می شود، گفت: این اولین مرکز میانی است که سرمایه گذاران از اقصی نقاط جهان می توانند بدون حضور فیزیکی در بازار سرمایه داشته باشند و سرمایه گذاران با امضای دیجیتال معاملات خود را انجام دهند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX2014) از روز جاری (یکشنبه)با حضور معاون اول رییس جمهوری ، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

این دوره از نمایشگاه با شعار quotation mark فاینکس، یک رویداد، صدها فرصت سرمایه گذاری quotation mark و با حضور 351 شرکت داخلی و 9 شرکت خارجی از سوییس، آلمان، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، قبرس، یونان و عمان برگزار خواهد شد.

اقتصام(3)9123**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا