گوناگون

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در دهه ولایت برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک حلول ماه پر برکت رمضان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری تکریم و بزرگداشت امامزادگان بصورت موضوعی و شخصیتی است، اظهارداشت: 5 ذی‌القعده در تقویم، روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و ما امسال اولین کنگره ملی “بی‌ بی‌ حکیمه” را در گچساران استان چهارمحال و بختیاری در دهه ولایت برگزار خواهیم کرد. این امامزاده خواهر امام رضا(ع) است و از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی دارای زائر است.

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این همایش تصریح کرد : این کنگره با محورها و سرفصلهای معرفی شخصیت بی‌بی حکیمه(س) و کرامات و نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی، نقش حرم ایشان در سیمای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع برگزار می‌شود که تا پایان دهه کرامت علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را ارسال کنند.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: همچنین اولین کنگره و بزرگداشت امامزاده محمدبن هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با هدف معرفی شخصیت آن امامزاده ، نقش آستان مقدس ایشان در سیمای فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی منطقه، تاثیر زیارت ایشان و قطب فرهنگی شدن بقاع ، در دهه کرامت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این همایش با محورهای هنری ، آواها و نماها ، تواشیح و خطبه خوانی ، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار می شود و علاقه مندان تا مردادماه فرصت دارند ، آثار خود را ارسال کنند. همچنین کنگره حضرت حسین‌ بن‌ موسی‌الکاظم (ع) در طبس، به‌ صورت مشارکتی در سال 93 برگزار می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا