گوناگون

نخود لرستان جزء محصولات تولیدی سالم محسوب می شود/ سرانه مصرف پایین در استان

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید هیئت تحقیقاتی کشور ترکیه از مزارع نخود لرستان به خبرنگار مهر گفت: به رغم اهمیت محصول نخود در سبد مصرف غذایی خانوار متاسفانه سرانه مصرف نخود در استان پایین است.

وی عنوان کرد: سرانه پایین مصرف نخود در استان موجب شده است که با تولید مازاد این محصول در استان مواجه شویم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مصرف محصول نخود در اتان بیان داشت: نخود تولیدی در لرستان دارای 18 تا 25 درصد پروتئین است که می تواند جایگاه مهمی در سبد غذایی خانوار داشته باشد.

دادگر عنوان کرد: با توجه به تولید مازاد این محصول در استان می توان نسبت به صادرات نخود لرستان اقدام کرد که ارزآوری بالایی برای استان به همراه خواهد داشت و سرمایه گذاری در این زمینه به طور قطع نتیجه خواهد داد.

وی همچنین به روند تولید محصول نخود در استان اشاره کرد و یادآور شد: محصول نخود لرستان با مصرف کم کود و سم تولید می شود و به این لحاظ جزء محصولات سالم استان قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ابراز امیدواری کرد که با حذف تعرفه صادرات محصول نخود شاهد توسعه صادرات در این بخش و ورود نخود لرستان به بازارهای مختلف باشیم.

دادگر خواستار ارائه آگاهی به جامعه برای استفاده از محصول نخود شد و گفت: در صورت قرارگیری نخود در سبد مصرفی خانوار می توان بخش عمده ای از پروتئین مورد نیاز افراد را از این طریق تامین کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف نخود در استان زیر سه کیلوگرم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین با اشاره به خرید تضمینی نخود از کشاورزان عنوان کرد: امسال این محصول به قیمت هزار و 800 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

دادگر با بیان اینکه شرایط بسته بندی و صادرات محصول نخود در استان فراهم است، یادآور شد: در حال حاضر ارقام هاشم، آرمان و آزاد در مزارع استان کشت می شود.

وی عنوان کرد: رقم نخود سارال نیز در حال تکثیر است که در صورت راندمان مناسب به سطح اراضی کشاورزی خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا