گوناگون

نشست تخصصی سرمربیان بسیج اصناف کشور در قم بر گزار شد

81207488 5771561

به گزارش ایرنا، مسوول تعلیم و تربیت بسیج اصناف کشور در این نشست اظهار داشت: کار بسیج وارد کردن مردم در صحنه های اقتصادی است.

حجت الاسلام ˈعبدالسمیع ناسخیˈ با اشاره به اقدامات بسیج برای تحقق این امر افزود: یکی از این اقدامات، اسلامی کردن بازار است که از طریق آموزش مباحث فقهی به بازاریان در بازار صورت می گیرد.

وی با بیان این که در این رابطه کتاب هایی چاپ و در اختیار بسیج اصناف استان ها قرار گرفته است، افزود: علاوه بر کتاب هایی در حوزه فقه عمومی، کتاب هایی نیز در حوزه فقه تخصصی به چاپ رسیده و یا در دست تدوین است.

ناسخی همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد اخلاق در بازار خاطر نشان کرد: برای بازاریان تهران در بازار این شهر دو جلسه درس اخلاق با حضور استادان اخلاق حوزه برگزار شد که با استقبال خوب بازاریان و کسبه این شهر مواجه شد.

وی در ادامه گفت: بسیج اصناف به دنبال این هدف است که پس از فعالیت در بازار، فضای معنوی کاملا محسوسی را در بین بازاریان ایجاد کند.

وی ادامه داد: اسلامی کردن بازار یکی از وظایف بسیج اصناف است و طبق آیین نامه بسیج اصناف تشویق بازاریان به توسعه کمی و کیفی تولید ملی و داخلی یکی دیگر از اقداماتی است که تمامی سازمان ها و نهادها برای آن باید برنامه ریزی داشته باشند.

در ادامه این نشست، هر یک از سرمربیان به ارایه نظرها و پیشنهادهای خود پیرامون هرچه بهتر شدن عملکرد بسیج اصناف در حوزه بازار و کسبه پرداختند. ک/2

7403 / 553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا