گوناگون

نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است

81175977 5716171

مریم مجتهدزاده روز شنبه درهمایش نقش زنان دوران هشت سال دفاع مقدس که در حسینه گلزار شهدای گمنام ورامین برگزار شدافزود : دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر افتخار و عزت برای ایران اسلامی بود و باعث شد راه تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی هموار شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل ، حرکتی نو در جهان بود که طی آن ملت ایران بدون وابستگی به شرق و غرب به پا خاستند و جمهوری اسلامی را به عنوان الگویی بی بدیل به جهان معرفی نمود.

وی اظهار داشت : این نظام الهی باعث شد تا دست استکبارجهانی به ویژه آمریکا از منافع ملت های مظلوم قطع شود و ملت های جهان بدانند که می توان بدون توجه و نیاز به غرب و شرق انقلاب کرد.

وی بیان داشت : استکبار جهانی و به ویژه آمریکا در تحلیل های خود این گونه بیان می کردند که 98 درصدی که به جمهوری اسلامی رأی دادند با اعتقاد کامل نبوده و تنها به واسطه حرکات سیاسی در انتخابات شرکت کرده اند .

وی تصریح کرد : آنها فکر می کردند که با تحمیل جنگ علیه ایران می توانند این نظام الگو را با سرعت نابود کنند و به جهانیان ثابت کنند که نظامی که به اتکا خداوند تشکیل شده شکست پذیربوده و نابود خواهد شد .

مجتهد زاده گفت : دشمنان ایران اسلامی در تحلیل های خود نقش مردم را در نظر نگرفته بودند و این امر باعث شد تا عراق در حمله به ایران در 15 کیلومتری جاده اهواز زمین گیر شده و نتوانند به خواسته خود که فتح سه روزه خوزستان بود دست یابند.

وی اظهار داشت : مردم ایران اسلامی در میدان خطر قابلیت های خود را به خوبی نمایان ساختند و با عمل درست و مدیریت صحیح در خرمشهر نیروها را سازماندهی کردند که در این سازمان دهی زنان نقش مهمی ایفا کردند .

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های زنان در دفاع مقدس گفت : در دفاع از خرمشهر زنان همپای مردان سلاح دست گرفتند ، تدارکات رزمندگان را برعهده داشتند ، در طبخ غذا فعالیت کردند و پرستاری مجروحان را بر عهده داشتند که این نشان از نقش والای زنان در این حرکت عظیم دارد .

وی بیان داشت : اگر آن روز جوانان و زنان ایران اسلامی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعث نمی ایستادند ، امروز امنیت و آسایش در ایران نبود و ملت ایران برای همیشه سرکوب می شد ولی آنان ایستادند ، خون خود را تقدیم اسلام کردند تا هیمنه استکبار جهانی و آمریکا را در هم بشکنند .

وی تصریح کرد : روزگاری رژیم اشغالگر قدس در جنگ شش روزه بسیاری از اراضی کشورهای خاورمیانه را تسخیر کرد ولی مردم لبنان و غزه با الگو گیری از مقاومت مردم ایران در جنگ های 33 روزه و 22 روزه در برابر ارتش اسرائیل غاصب ایستادند و آنان را به عقب راندند .

وی بیان داشت : در طول دوران هشت سال دفاع مقدس مادران فرزندان و همسران خود را تقدیم اسلام کردند ، منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند تا آرمان ها و ارزش های اسلامی حفظ شود و ما نیز باید زینب وار آرمان های آنان را به نسل های آینده منتقل کنیم.

تهرام564/7254

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا