گوناگون

نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات چوب در اصفهان گشایش یافت

81194546 5749601

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با حضور 68 شرکت کننده در زمینه فعالیت های یراق آلات، صنایع و ماشین آلات چوب، ابزار و تجهیزات وابسته در فضایی به وسعت هشت هزار و 500 مترمربع و در سه سالن برپا شده است.

این نمایشگاه به مدت چهار روز ادامه می یابد و علاقمندان می توانند از ساعت 16 تا 22 به این نمایشگاه مراجعه کنند.

نمایندگان شرکت های فعال در این بخش از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، یزد و مرکزی و نمایندگی های شرکت های خارجی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، ژاپن، چین، تایوان و تایلند آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده اند.

تولید، خدمات و توزیع مصنوعات چوبی و تجهیزات وابسته، توزیع مواد اولیه صنایع چوب، ماشین آلات صنعت چوب و MDF، تولید و عرضه انواع صفحات PVC (فومیزه)، انواع دستگاه های سی ان سی و لیزر، فرآورده های چوبی و تخته های فشرده و چند لایه از جمله خدمات و محصولاتی هستند که در این نمایشگاه ارائه می شود.

براساس آمار ارائه شده توسط مسوول داخلی نمایشگاه، 35 درصد این نمایشگاه به ماشین آلات، 15 درصد به یراق آلات، 25 درصد به مواد اولیه و 25 درصد به بخش بازرگانی، NGO ها و نشریات علمی و تخصصی اختصاص یافته است.

رییس بخش داخلی و بین المللی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به قدمت برگزاری نمایشگاه صنایع و ماشین آلات چوب در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه به 12 سال پیش باز می گردد.

« عبدالمجید نایب زاده » افزود: این نمایشگاه از سال 81 از نمایشگاه ساختمان جدا و بصورت نمایشگاه مستقل برپا می شود.

وی با بیان اینکه بازار هدف این نمایشگاه نجاران و درودگران است افزود: این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی محصولات چوبی بیشتر در نمایشگاه ˈخانه مدرنˈ که 29 مرداد تا یکم شهریور امسال برگزار می شود دایر خواهد بود که یک سالن از این نمایشگاه به دکوراسیون داخلی و محصولات چوب اختصاص یافته است.

** حضور شرکت کنندگان داخلی نمایشگاه صنعت چوب افزایش یافت

به گفته نایب زاده، سال گذشته شرکت کنندگان خارجی و داخلی این نمایشگاه از لحاظ تعداد به ترتیب 70 و 30 درصد بودند اما امسال این آمار از لحاظ تعداد به ترتیب 45 و 55 درصد و از نظر متراژ نیز هر دو 50 درصد شده که نشان از حضور پررنگ تر نمایندگان و مشارکت کنندگان داخلی است.

دبیر هیات رییسه اتحادیه مصنوعات چوبی نیز که به عنوان یک مشارکت کننده خصوصی در این نمایشگاه حضور داشت با بیان اینکه پیش از این اتحادیه درودگری پیشنهاد برگزاری نمایشگاه خرداد را داده بود به خبرنگار ایرنا گفت: اگر برگزاری این نمایشگاه با همکاری اتحادیه درودگری برگزار می شد قطعا با استقبال بیشتری مواجه می شد.

« محمد شادمند» تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان مصنوعات چوبی نیز مجبورند در این نمایشگاه شرکت کنند زیرا این نمایشگاه برای همه شناخته شده است و شرکت در نمایشگاه دیگر برای نمایندگی ها سودی به دنبال ندارد.

** نمایشگاه ابزار آلات چوب از نمایشگاه تخصصی صنعت چوب جدا شود

دبیر هیات رییسه اتحادیه مصنوعات چوبی معتقد است که نمایشگاه های ابزار و یراق آلات چوب باید از نمایشگاه تخصصی صنعت چوب و مصنوعات آن جدا شود.

به گفته شادمند، در صورت جدا شدن نمایشگاه تخصصی صنعت چوب از مصنوعات آن، نمایشگاه تخصصی تر می شود.

** مصنوعات چوبی در اصفهان 30 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

وی به اشتغال بیش از 30 هزار نفر در صنف مصنوعات چوبی در شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بدلیل نابودی جنگل های کشور، مواد اولیه و صنایع چوب به ایران وارد می شوند و این موضوع بر میزان بیکاری تاثیرگذار است.

شادمند تصریح کرد: بسیاری از افراد محصولات چوبی خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح می دهند در صورتیکه محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی برتری ندارد.

** 60 درصد مصنوعات چوبی وارداتی است

وی اظهار کرد: بالای 60 درصد از مصنوعات چوبی استفاده شده در ایران وارداتی است.

دبیر هیات رییسه اتحادیه مصنوعات چوبی افزود: صنعت چوب رشته ای قدیمی و هنر ایرانی است که واردات تولیدات چوبی ساخته شده موجب خروج هنرمندان صنعت چوب از چرخه این صنعت شده و افت آن را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: حدود یکهزار واحد مصنوعات چوب نیز بدون پروانه در شهرستان اصفهان فعالیت دارند که با آن ها برخورد خواهد شد و باییستی برای دریافت پروانه و فعالیت قانونی زیر نظر اتحادیه اقدام کنند.

** سه هزار واحد درودگری در شهرستان اصفهان فعال است

رییس اتحادیه مصنوعات چوبی (درودگری) نیز در گفت و گویی تلفنی در این باره گفت: نزدیک به سه هزار واحد صنفی در شهرستان اصفهان در زمینه مصنوعات چوبی فعال است.

ˈمصطفی فخرˈ افزود: از این تعداد یکهزار و 250 واحد پروانه فعالیت دریافت کرده اند و یکهزار و 800 پروانه نیز در حال صدور و در دست اقدام است.

گ / 7131/ 7132

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا