گوناگون

نمایشگاه قرآن باید عمل به قرآن را به مردم بیاموزد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر نمایشگاهی که با نام قرآن برپا می شود، جای خود را در ذهن مردم باز می کند، گفت: مردمی که علاقه مند به قرآن هستند به نمایشگاه قرآن می آیند تا از آن استفاده کنند.

وی افزود: لذا برگزار کنندگان و مسئولان نمایشگاه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید کاری کنند تا کسانی که با عطش فراوان به قرآن، علوم قرآن و اهل بیت (ع) که مفسر قرآن هستند و با عشق و علاقه به آنها به نمایشگاه قرآن می آیند، با دست پر بازگردند.

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم باید از روش قرآن و کیفیت بهره برداری از قرآن استفاده کنند، باید به مردم تذکر داده شود که قرآن تنها خواندن نیست، عمده کار عمل به قرآن است که باید در این نمایشگاه به آنها نشان داده شود و تعلیم داده شود که عمل به قرآن داشته باشند.

آیت الله مقتدایی در ادامه به ذکر روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند آیات قرآن کریم به منزله گنج است، یک آیه که خوانده شد باید دید گنج های آن آیه و مطالبی که مطرح می کند چیست، همان گونه که انسان گنجی را پیدا می کند آن را باز می کند تا جواهرات درون آن را بشناسد، انسان نیز با خواندن یک آیه باید آن را باز کند تا گنج های درون آن را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: باید از آیات قرآن استفاده و در آنها تدبر کرد تا در مقام عمل به آن آیات وارد شویم و به کار گرفته شوند.

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم در پایان در پاسخ به این سؤال که برای نهادینه کردن قرآن در حوزه های علمیه چه فعالیت هایی باید صورت بگیرد، گفت: به حول الهی الان در حوزه های علیمه برای ترویج، تدریس، ارائه مقاله و … فراوان کار شده است و معاونت تبلیغ در قم مؤسسه ای برای این کار ایجاد کرده است و نسبت به سابق فراوان کار شده است اما هنوز کم است و بیش از این نیاز است اما الان کار بر روی قرآن خوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا