گوناگون

نماینده اهر خواستار اختصاص سهمیه آب از سد حاجیلار برای این شهرستان شد

81220716 5794791

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، عباس فلاح باباجان در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر، توسعه پایاب سد ستارخان را برای رونق کشاورزی، ایجاد فرصت اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ضروری دانست.

وی اظهارکرد: با وجود پیش بینی برای زیر کشت بردن و تامین آب 12 هزار هکتار از اراضی پایاب سد ستارخان فقط پنج هزار هکتار از این اراضی زیرپوشش آب سد رفته و مابقی تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجهی از آب این سد صرف مصارف صنعتی می شود، گفت: این امر موجب کاهش سهمیه آب مصارف کشاورزی شده و نارضایتی کشاورزان را فراهم کرده است.

فلاح باباجان سرمازدگی بهاره را یکی از مشکلات کشاورزان عنوان کرد و افزود: تمام باغات میوه و اراضی کشاورزی در این خصوص آسیب جدی دیدند که انتظار داریم دولت با تمهیدات ویژه و تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بشتابد.

وی از مسوولان صندوق بیمه کشاورزی خواست هرچه سریع تر نسبت به کارشناسی و پرداخت خسارات اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اهر هم گفت: ارتقای بهره وری آب و استفاده بهینه از آب کشاورزی اصلی ترین وظیفه مسوولان و بهره برداران است.

رضا صدیقی با بیان اینکه دریافت مجوز حفر چاه یک مشکل بزرگ برای فعالان بخش کشاورزی است، از مسوولان امور آب استان خواست جهت تخصیص آب مورد نیاز طرحهای حوزه صنعت وکشاورزی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعتباری دولت جهت تخصیص برای کشاورزان کافی نیست، گفت: با همکاری مسوولان این شهرستان درصدد جمع آوری معوقات بانک کشاورزی هستیم.

7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا