گوناگون

نماینده مجلس، یارغار مرتضوی و حالا کاندیدای فدراسیون سوارکاری

نماینده مجلس، یارغار سعید مرتضوی و حالا کاندیدای فدراسیون سوارکارینزدیک به شش ماه از استقرار محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد و به رغم برخی اقدامات قابل تحسین وی در این وزارتخانه، بی‌پاسخ ماندن برخی ‌مسائل در حوزه این وزارت‌خانه، همچنان نگرانی‌هایی را برای اهالی ورزش به‌ همراه داشته است. مهم‌ترین چالش محمود گودرزی در این زمینه، برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی است که با گذشت نزدیک به شش ماه از دوران وزارت او همچنان پرونده‌شان باز است و ابهاماتش فراوان.

به گزارش «تابناک»، وضعیت نابسامان فدراسیون‌های ورزشی از آن دست موضوعاتی است که به دولت قبل و بعد ربطی ندارد. با رفتن قبلی‌ها و آمدن بعدی‌ها، همچنان بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی ما با سرپرست اداره می‌شوند و بسیاری از انتخابات‌ها به تعویق می‌افتند و بسیاری دیگر از این فدراسیون‌ها، همچنان با رؤسای با سابقه چند دهه مدیریت اداره می‌‌شوند.

بنا بر این گزارش، فدراسیون‌های هاکی، بوکس و اسکی تنها بخشی از این فدراسیون‌های حاشیه‌دار و جنجالی هستند که انتخابات آن‌ها در ماه‌های گذشته با علامت سؤال‌های فراوانی برگزار شد و البته هیچ کس در وزارت ورزش و جوانان لازم ندید به آن پاسخ بدهد.

هم‌اکنون و پس‌ از مدتی بی‌خبری انتخابات فدراسیون سوارکاری حاشیه‌ساز شده است؛
‌فدراسیونی که به طرز عجیبی بیش از دو سال است ‌با «سرپرست» اداره می‌شود و مجامع انتخاباتی‌اش در سال‌های اخیر همواره لغو شده‌اند. آخرین مجمع این فدراسیون، قرار بود 26 اسفندماه سال گذشته‌ برگزار شود که آن هم بنا به دلایل نامعلومی یکباره لغو شد تا بلاتکلیفی این فدراسیون به خرداد سال 93 بکشد.

اما نکته عجیب در انتخابات خرداد امسال و اسفند سال گذشته این فدراسیون این است که یک کاندیدای اضافه در میان لیستی که روز گذشته این فدراسیون به عنوان نامزدهای انتخاباتی معرفی کرده دیده می‌شود. بین دوازده کاندیدای اسفند 92 و خرداد 93 نام عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به چشم می‌خورد که ‌‌یکباره سر از انتخابات این فدراسیون درآورده است.

پیشترها خیلی‌ها لغو بی‌دلیل انتخابات این فدراسیون را به دلایل سیاسی ربط می‌دادند و حالا نام یک مرد سیاسی در میان نامزدهای یک فدراسیون ورزشی دیده می‌شود؛ مردی که با رأی مردم باید روی یکی از صندلی‌های سبز بهارستان بنشیند و حالا سودای نشستن بر صندلی ریاست یک فدراسیون را هم در سر می‌پروراند؛ آن هم در حالی که در ماه‌های اخیر چالش بزرگی برای حضور نمایندگان مجلس و شورای شهر در رأس ریاست فدراسیون‌های ورزشی وجود داشته و و احمد دنیامالی ریاست فدراسیون قایقرانی را به دلیل حضور در شورای شهر واگذار کرده بود.

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اما در سال‌های اخیر به حمایت سرسختانه از قاضی مرتضوی معروف بوده و در اوج کشمکش میان دولت و مجلس بر سر ماندن یا رفتن سعید مرتضوی از ریاست سازمان تأمین اجتماعی چندین و چند بار در صحن مجلس اقدام به جمع‌آوری امضا در حمایت از مرتضوی کرده بود. او حتی یک بار در حمایت از مرتضوی گفته بود، مرتضوی نظام را نجات داد.

سید مهدی هاشمی، دیگر نماینده مجلسی است که در یک سال اخیر با پافشاری فراوان می‌خواهد صندلی ریاست خود در فدراسیون تیراندازی را حفظ کند و به همین دلیل، هم انتخابات فدراسیون تحت مدیریت او در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی همراه بود. با در نظر گرفتن هاشمی تا کنون نمانیدگان مجلس اسب خود را برای انتخابات دو فدراسیون ورزشی زین کرده‌اند و این در حالی است که همچنان حضور آن‌ها در دو پست مغایرت‌های قانونی دارد. سازمان بازرسی دی ماه سال گذشته حضور نمایندگان شورای شهر و مجلس را در پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی خلاف قانون خوانده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا