گوناگون

نماینده مجلس: کشاورزان نیروهای خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

81185357 5732993

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدقسیم عثمانی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد با حضور فعال کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش محقق شده و قادر خواهد بود اقتصاد کشور را از حالت تک قطبی خود نجات دهد.

وی با بیان نقش مهم کشاورزان در اقتصاد هر کشور گفت: کشاورزان همواره باید مورد تکریم قرار گرفته و در راستای رفع مشکلات آنها بیش از پیش گام برداشت.

عثمانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ اضافه کرد: امسال مدیران باید با یک روحیه جهادی و عزمی راسخ وارد حوزه خدمتگزاری به مردم شده و تمام توان خود را برای رفع مسایل و مشکلات آنها بکار گیرند.

وی در ادامه با گرامیداشت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: هر کدام از ما باید بتوانیم این لیاقت را در خود ایجاد کنیم تا پاسدار واقعی نظام، رهبری و ارزش های والای انقلاب اسلامی باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: همانگونه که پاسداران در راستای دفاع از ارزشهای انقلاب، نظام و رهبری گام برمی دارند، کشاورزان نیز باید در راستای حمایت از تولید و افزایش محصولات کشاورزی همدوش با پاسداران تلاش کنند.

وی ادامه داد: نگاه مدیران ما در سطح کلان کشوری باید نگاهی باشد که کشور را از افتصاد تک محصولی نجات داده و از وابستگی رهایی ببخشد زیرا تا زمانی که قادر نباشیم این نگاه را تغییر دهیم از نظر اقتصادی به خارج از کشور وابسته خواهیم بود.

فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: بوکان بالاترین تعداد فارغ التحصیل بخش کشاورزی در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

جمال خسروی افزود: مدیر جهاد کشاورزی بوکان می تواند با در اختیار داشتن نیروهای انسانی کارآمد و با استفاده از ایده ها و توانایی این افراد در راستای بهبود کشاورزی منطقه گام های بلندی را بردارد.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بوکان با بیشترین اراضی کشاورزی در استان آذربایجان غربی رتبه اول تولید گندم را دارد که با مدیریت درست منابع آبی و گسترش هرچه بیشتر آبیاری تحت فشار تولیدات انواع محصولات کشاورزی را افزایش داد.

خسروی ادامه داد: استفاده از کودهای حیوانی به جای کودهای شیمایی و پرهیز از کشت محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارد باعث ایجاد تحولات اساسی در میزان تولید محصولات کشاورزی شهرستان می شود.

فرماندار بوکان با انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه در زمین های کشاورزی مرغوب این شهرستان افزود: مدیریت جدید جهاد کشاورزی بوکان باید با نظارت جدی ودقیق از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب زمین های کشاورزی جلوگیری کند.

در پایان این آیین از خدمات محمد صدیق رسول زاده تجلیل و صلاح الدین حقگو به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی بوکان معرفی شد.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با داشتن بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان مطرح است.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا