گوناگون

نگاه همسایه بر آبهای زیر زمینی "ایزدخواست" فارس/ نمایندگان مخالفت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، استان فارس همواره تحت نگاه های مختلف استانهای همسایه بوده تا جاییکه مسئولین برخی از استانها به گونه های مختلف برای مطرح کردن خود به دنبال گرفتن امتیازی از این استان پهناور هستند.

طی چند روز گذشته در فضاهای مجازی نامه ای منتشر شده که طی آن نمایندگان استان همسایه به دنبال اتصال ایزدخواست فارس به یکی از شهرستانهای خود هستند.

اما نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: نمایندگان یکی از استانها از چندی پیش به دنبال این حرکت بودند که خوشبختانه به سر انجام نرسید.

جعفر قادری افزود: یکی از نمایندگان این استان همسایه به دنبال افزایش سهمیه و افزایش حوزه انتخابیه بود که با اضافه کردن ایزدخواست به شهرستان خود حرکتی موثر انجام داده باشد.

وی تصریح کرد: از طرفی دیگر چشم به منابع آبی استان فارس نیز وجود دارد که با اتصال ایزدخواست به شهرستان همسایه فارس بتوانند از آب های زیر زمینی این منطقه نیز استفاده کنند.

IMG08543104

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی این دعواها بر سر آب بیشتر است، گفت: این استان همسایه با دیگر همسایه های خود نیز برای جذب آب بیشتر درگیراست و اگر هم اینگونه مسائل را برای ایزدخواست مطرح می کنند علاوه بحث حوزه انتخابیه موضوع استفاده از منابع آب زیرزمینی نیز است.

قادری یادآور شد: زمانیکه این موضوع را متوجه شدیم اعتراض خود را اعلام کردیم البته طرح حوزه انتخابیه در کمیسیون مطرح نشده و رئیس کمیسیون نیز اطلاعی از مخالفت نمایندگان فارس با این موضوع نداشت.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده و تلاش های نمایندگان فارس این گزارش اصلاح شد و هیچ بحث دیگری در این راستا مطرح نیست.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی ایزدخواست از استان فارس جدا نخواهد شد.

به گزارش مهر، ایزدخواست در مرز استان فارس و اصفهان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا