گوناگون

هشدار کارشناسی نسبت به وقوع احتمالی آتش سوزی در جنگل های شمال کشور

81240719 5828643

دکتر ˈ کامبیز طاهری آبکنار ˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کاهش رطوبت در داخل جنگل به علت تابش متوالی آفتاب به همراه کاهش بارندگی های چند ماه اخیر زمینه را برای وقوع آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها فراهم کرده است که جلوگیری از آن نیازمند اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم توسط رسانه های گروهی است .

این استاد منابع طبیعی دانشگاه گیلان اظهارداشت : در طول فصل گرمای امسال به علت کاهش بارندگی برگ ها و شاخه های افتاده بر روی زمین و یا وجود علف های خشک شده خطرآتش سوزی ها در جنگل های کشور بویژه در گیلان را بسیار بالابرده است .

وی یادآورشد : آتش سوزی های اخیر در پارک ملی گلستان و جنگل های زاگرس هشداری است تا پیشگیری های لازم برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی ها در جنگل های شمال توسط مردم و مسوولان بعمل آید .

دکتر طاهری آبکنار گفت : لازم است مسافران و مردم از کارهای خطرآفرین نظیر پرتاب کردن ته سیگاری روشن به مناطق جنگل خودداری کرده و به موقع نسبت به خاموش کردن آتش بر افروخته خود اقدام نمایند .

وی افزود : خطر شعله ور شدن آتش در جنگل بخصوص مناطقی که امکان دسترسی در آن به سختی صورت می گیرد در فصل تابستان بسیار بالاست و مهار آتش نیز نسبت به فصل پاییز که جنگل از رطوبت بیشتری برخوردار است بسیار دشوارتر است .

وی خاطرنشان کرد : آتش سوزی علاوه بر خسارت جبران ناپذیر به جنگل ها ،منابع ملی و محیط زیست کشور و داشتن آسیب های جانی ، آلودگی های زیست محیطی را هم در پی دارد .

به گفته وی علت 95 درصد آتش سوزی جنگل های کشور انسان است که ممکن است بطور عمد یا غیر عمد صورت گیرد .

استان گیلان 565 هزار هکتار جنگل و 254 هزار هکتار مرتع دارد که سالیانه بخشی از این جنگل ها و مراتع بخصوص در فصل تابستان و هنگام وزش بادهای موسمی پاییزی بر اثر بی احتیاطی دچار آتش سوزی می شوند . ک/3

619/604

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا