گوناگون

همکاری اولیا و مربیان پل ارتباطی نهادینه کردن ارزش‌ها در دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا دژاکام در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان و روز ملی خانواده که غروب یکشنبه، در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، گفت: بر همگان محرز است که آموزش و پرورش نقش اساسی و تربیتی و تغییر نگاه فرهنگی را در جامعه برعهده دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال این است که بگونه‌ای در جامعه تاثیرگذار باشد و تعلل در این امر باعث می‌شود تا خانواده‌ها با چالش مواجه شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: مدرسه به مثابه خانه دوم هر دانش آموز است، که بسیاری از رفتار‌هایش در آن شکل می‌گیرد.

آموزش و پروش نیازمند یک نگاه جدید

دژاکام افزود: جامعه امروزی به یک نگاه جدیدی در آموزش و پرورش نیازمند است، تا بتواند روند تربیتی، آموزشی و فرهنگی را هر چه بهتر پیش ببرد.

وی گفت: تغییر نگاه این است که ما به این باور برسیم که مدرسه با تعلیم و تربیت می‌تواند منجر به تغییر بسیاری از پدیده‌های رفتاری غلط بشود، و اگر تعلیم و تربیت در کنار همدیگر قرار بگیرند تا جایی می‌رسد که جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم خاطر نشان ساخت: وجود یک ولی دانش آموز در مدرسه می‌تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

دژاکام ادامه داد: اگر در مدارس نگاه بسمت اینکه هر دانش آموزی فرزند مربیان و اولیا دیگر است و آن ارتباط کلامی و عاطفی به خوبی شکل بگیرد باعث تغییرات چشمگیری خواهد شد.

وی افزود: باید تربیت را به سمت کاربردی کردن در مدارس پیش ببریم و این مهم نیاز به همکاری اولیا و مربیان دارد.

باید ارزش‌ها را به دانش آموزان آموخت

مدیر کل آموزش و پرورش قم خاطرنشان ساخت: تربیت به معنای واقعی شناخت ارزش هاست و باید ارزش‌ها را به دانش آموزان آموخت و کاری کرد تا دانش آموزش ارزش را درک کند.

دژاکام با بیان اینکه خانواده‌ها باید همراهی کافی را با مربیان مدارس داشته باشند، گفت: باید دانش آموز با ارتباطات کلامی و عاطفی، به سمت ارزش‌هایی مانند نماز، راستگویی و احترام به والدین و… کشیده بشود و این مهم بر عهده خانواده و مدارس است.

وی ادامه داد: دانش آموز وقتی ارزش را درک کرد و فهمید، ارزش را دوست می‌دارد و سپس می‌پذیرد و به کار می‌بندد و این ارزش هیچ‌گاه از ذهن او پاک نمی‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش قم افزود: پل ارتباطی که توسط انجمن اولیا و مربیان ایجاد می‌شود، باید در شناخت ارزش‌ها و نهادینه کردن آن ارزش‌ها در دانش آموز به همدیگر کمک کنند، تا مدیریتی در راستای برطرف کردن فرهنگ‌های غلط صورت بگیرد.

شعارهای آموزش و پرورش استان قم

دژاکام با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قم در سال جاری فعالیت خود را با دو شعار آغاز کرده، بیان داشت: یکی از شعارهای ما این است که بتوانیم جایگاه پدر و مادر را در دانش آموزان به گونه‌ای نهادینه کنیم که موجب تغییر در رفتار دانش آموز شده و رضایت پدر و مادر را به همراه داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: شعار دیگر برپایی نماز در مدارس است که از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده و میان هر نوبت نیز یک صفحه قرآن کریم قرائت می‌شود.

وی در پایان گفت: با نهادینه کردن این ارزش‌ها در مدارس بسیاری از مشکلات و بداخلاقی‌ها در جامعه حل می‌شود.

در پایان مراسم از خانواده‌های برگزیده آموزش و پرورش نواحی یک و چهار استان قم تجلیل شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا