گوناگون

هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر به نقش بسیار مهم این شرکت‌ها در توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی اشاره کرد و اظهار داشت: تبدیل علم به کالا و تجاری‌سازی محصولات تولیدی در این شرکت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خواستار تلاش برای تبدیل تولیدات دانش‌بنیان به محصولات تجاری شد و اضافه کرد: حمایت لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بوشهر خواهیم داشت و این شرکت ها می‌توانند از تسهیلات اختصاص یافته استفاده کنند.

استاندار بوشهر از اختصاص یک‌هزارمیلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از این شرکت‌ها خبر داد و افزود: در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر ساخت و ارائه محصولات خود، باید برای بازاریابی محصولات نیز تلاش کنند تا مشکلی برای تبدیل محصول به درآمد و تولید اقتصادی از محصولات خود نداشته باشند.

لزوم تجاری‌‌سازی فناوری‌‌ها و ایده‌ها و بازاریابی محصولات

سالاری در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار بالای تجاری‌‌سازی فناوری‌‌ها و ایده‌ها و بازاریابی محصولات، خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی استان باید حمایت کافی را از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

وی خواستار تامین نیازهای دستگاه های اجرایی استان بوشهر از محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان استان شد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلات با بهره کم را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به پرداخت بی وثیقه 300 میلیون تومان تسهیلات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: کارگروه تخصصی دانش بنیان برای بررسی وضعیت تخصیص تسهیلات قانونی به شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا