گوناگون

واردات طلا بزرگ ترین چالش پیش روی این صنعت است/ طلای ایران در بخش نرم افزاری دچار مشکل است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کشتی آرای عصر چهارشنبه در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا و جواهرات، ساعت، سنگهای قیمتی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با بیان اینکه اصفهان در برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر پیشتاز تمام استان های کشور است، اظهار داشت: این نمایشگاه پایگاهی برای تبادل تجارب و آخرین دستاوردهای صنعت طلا و جواهر است که امیدواریم مورد بهره برداری کامل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در عرصه تولید تجهیزات طلا سازی نیز دارای رتبه ی برتر کشور است، گفت: رونمایی از دستگاه های جدید در هر دوره از برگزاری نمایشگاه طلا در اصفهان سندی بر این مدعاست.

رئیس اتحادیه کشور طلا و جواهر با بیان اینکه در بخش صنعت طلا و جواهرات با چالش های زیادی روبرو هستیم، ادامه داد: واردات طلا یکی از بزرگترین چالش های پیش روی فعالان این صنعت است.

وی با بیان اینکه تمام طرح های وارد شده از کشورهای چین، هند، ترکیه و ایتالیا برگرفته شده از طرح های قدیمی ایرانی است، افزود: در این راستا باید با استفاده از ظرفیت نخبگان طرح های جدیدی را مطابق با نیاز روز جامعه ایجاد کرد.

کشتی آرای توجه به بخش نرم افزاری تولید طلا و جواهر در کشور را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: طلا سازان ایران با توجه به ظرفیت موجود باید حرفی برای گفتن در بخش طراحی داشته باشند و این امر جز با عزم ملی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: استعدادیابی در بخش طراحی طلا با استفاده از ظرفیت نخبگان باید به صورت جدی در دستور کار فعالان صنعت طلا قرار گیرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا