گوناگون

وجود 75 کلاس درس چادری در لرستان/ قرارگاه خاتم الانبیا در بخش محروم کاکاوند مدرسه می سازد

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان در محل استانداری با اشاره به وجود 11 کلاس درس چادری و شبه کپری در بخش محروم کاکاوند عنوان کرد: برای هر کلاس درس 60 میلیون تومان اعتبار و در مجموع 660 میلیون تومان برای احداث مدارس در این بخش نیاز است.

وی ادامه داد: در این راستا دو روز پیش در نشستی مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اعلام آمادگی کردند که نسبت به احداث این مدارس در بخش محروم کاکاوند اقدام کنند.

بازوند عنوان کرد: همچنین مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نسبت به اختصاص 400 میلیون تومان برای ساخت مدرسه در منطقه محروم بزنوید در شهرستان الیگودرز اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کمبود فضای آموزشی پردیس آیت الله کمالوند دانشگاه فرهنگیان استان عنوان کرد: برای احداث ساختمان این دانشگاه در محل سایت دانشگاهی کمالوند زمینی به مساحت سه هکتار در فاز اول اختصاص داده شده است.

بازوند ادامه داد: در این راستا به منظور کمک به متولیان امر استانداری لرستان متقبل شده است که 80 میلیون تومان هزینه خرید و تملک زمین را پرداخت کند.

وی در ادامه خواستار تدوین طرح جامع احداث ساختمان این واحد دانشگاهی شد و بیان داشت: در صورت تدوین طرح جامع تلاش می شود ظرف اواخر امسال یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی احداث ساختمان این واحد دانشگاهی آغاز شود.

استاندار لرستان همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاههای خدمات رسان با مجموعه آموزش و پرورش از تمدید شش ماهه پرداخت بدهی های مربوط به آب، برق و گاز مدارس استان خبر داد.

بازوند همچنین با اشاره به وجود مشکل فضای آموزشی در سایتهای مسکن مهر استان عنوان کرد: در این رابطه در جریان جلسه اخیر استانداران با حضور رئیس جمهوری مشکلات موجود مطرح شد به طوریکه در کل کشور نیاز به ساخت 36 هزار کلاس درس در پروژه های مسکن مهر وجود دارد.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که تا 15 روز دیگر در رابطه با ساخت مدارس و کلاسهای درس در سایت های مسکن مهر مصوبه ای ابلاغ شود.

استاندار لرستان با اشاره به نیاز به 450 کلاس درس در پروژه های مسکن مهر استان یادآور شد: برای رفع این مشکل منتظر مصوبه دولت خواهیم ماند و در غیر این صورت در خود استان نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا