گوناگون

وزیر احمدی‌نژاد اختیارات ظریف را نداشت

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه در دولت احمدی‌نژاد هیچگاه مذاکره با آمریکا مطرح نبود، اظهار کرد که وزیر خارجه احمدی‌نژاد اختیارات محمدجواد ظریف را نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با «آریا» تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده از حمایت رهبری و پشتیبانی ملت برخوردار است؛ بنابراین با این سرمایه عظیم وارد مذاکرات شده‌اند که در این مسیر تجربه‌های خوبی نیز به دست آورده‌اند و در دفاع از حقوق مسلم جمهوری اسلامی و مردم ایران در یک مصاف سنگین قرار دارند.

وی افزود: مذاکره‌کنندگان ما تاریخی‌ترین مذاکرات را رقم می‌زنند و آیندگان درباره آنها قضاوت خواهند کرد. چراکه مذاکره کنندگان از پشتیبانی قوی ملت و رهبری برخوردارند.

معاون پارلمانی رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: ما انتظار داریم تیم مذاکره‌کننده با استحکام، دقت و ایستادگی روی اصول و خطوط قرمز مذاکرات را ادامه دهند و با پیروزی و موفقیت مذاکرات را به پایان برسانند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به مذاکره ایران و آمریکا در دولت احمدی‌نژاد اظهار کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد هیچگاه مذاکره با آمریکا مطرح نبود. مذاکرات هسته‌ای هم دوران مختلفی را گذراند. در واقع در دو دولت آقای احمدی‌نژاد اختیار مذاکرات به وزارت خارجه داده نشده بود و درآن دوره اختیار مذاکرات در دست شورای عالی امنیت ملی بود. البته در سال آخر اختیاراتی به وزیر خارجه داده شد که در حال پیگیری مقدمات بودند اما دوران دولت دهم دیگر تمام شد.

میرتاج‌الدینی اظهار کرد: به وزیر خارجه دولت آقای احمدی‌نژاد فقط برای پیشبرد کار اختیاراتی داده بودند که البته این اختیارات همچون اختیاراتی نبود که امروز به وزارت خارجه دولت یازدهم داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا