گوناگون

وزیر نیرو از روند اجرای طرح های آبرسانی شهرستان پلدختر بازدید کرد

81207491 5771568

به گزارش ایرنا، ˈحمید چیت چیانˈ در این برنامه از روند و چگونگی اجرای پروژه های آبرسانی چم مهر و وایشان شهرستان پلدختر به عنوان طرح های مهم عمرانی در بخش تامین آب موردنیاز اراضی کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

وزیر نیرو درحاشیه بازدید از این پروژه های عمرانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بر پیگیری جدی و هدفمند به منظور تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند، تاکید کرد.

ˈحمید چیت چیانˈ افزود: دراین خصوص، عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر از سال 82 آغاز شده که برای خرید لوازم و تجهیزات آن به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته وی، با اجرای این پروژه و تامین آب کشاورزی روستای چم مهر، یک هزار و 250 هکتار از زمین های دیم منطقه به آبی تبدیل خواهد شد و برای 625 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های دولت در بخش وزارت نیرو، تامین اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی نیمه تعطیل و راکدی است که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند.

به گفته وزیر نیرو، تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی منطقه، نقش مهمی در کاهش هزینه اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی وزارت نیرو دارد.

فرماندار پلدختر نیز گفت: در این شهرستان سالانه 5.5 میلیارد مترمکعب روان آب خروجی داریم و به علت اختلاف و ارتفاع اراضی کشاورزی نسبت به رودخانه ها امکان انتقال آب به صورت ثقلی وجود ندارد بنابر این احداث ایستگاه های پمپاز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

ˈقدرت الله ترابی نژادˈ دلیل طولانی شدن بهره برداری از ایستگاه های پمپاز چم مهر و واشیان را استانی بودن این طرح ها دانست و افزود: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی دشت جایدر پلدختر از سال 88 آغاز شده است.

وی گفت: این طرح تا کنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تاکنون 110 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و تکمیل و بهره برداری از طرح نیازمند 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

وی افزود: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ دشت جایدر ، دو هزار و 540 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می شود و یک هزار و 270 فرصت شغلی مستقیم ایجاد و پنج هزار نفر نیز به عنوان جمعیت بهره بردار از مزایای آن استفاده می کنند.

فرماندار پلدختر گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ دشت نیز واشیان از سال 83 آغاز شده و تا کنون 90 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی افزود: این طرح دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است که برای تکمیل و بهره برداری آن به 200میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گفته وی، با تکمیل و راه اندازی این طرح یک هزار و 500 هکتار از زمین های دیم منطقه واشیان به آبی تبدیل می شود و 750 شغل نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دراین بازدید که امام جمعه، فرماندار پلدختر و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان لرستان حضور داشتند، گزارش کاملی از عملیات اجرای این پروژه و دیگر طرح های عمرانی بخش آبرسانی شهرستان به وزیر نیرو ارائه شد.

سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان لرستان از روز گذشته آغاز شده است.

7272/1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا