گوناگون

وزیر نیرو از پروژه های آبرسانی در جلفا بازدید کرد

81198993 5756972

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان عصر روز پنجشنبه همچنین از مراحل آبرسانی به اراضی کشاورزی یکانات و شهرستان مرند و پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه از رودخانه ارس بازدید کرد.

وزیر نیرو را در این سفر برخی نمایندگان استان همراهی می کردند.

طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه از طریق رودخانه ارس در پایان دولت دهم کلنگ زنی شد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم بلاتکلیف مانده است.

برای اجرای این طرح در فاز نخست دو هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در این سفر وزیر نیرو دستور آغاز مطالعات اجرایی این طرح را صادر کرد.

وزیر نیرو در ادامه سفر به شهرستان جلفا از مراحل انتقال آب کشاورزی به اراضی بالادست دشت گلفرج بازدید کرد.

طرح انتقال آب رودخانه ارس به اراضی بالادست از سال 84 آغاز شده و هم اکنون در فاز نخست بیش از 5 هزار هکتار از اراضی مستعد منطقه تحت پوششی آبیاری قطره ای قرار گرفته است.

شهرستان جلفا به واسطه برخورداری از آب رودخانه ارس و وجود اراضی مستعد کشاورزی به یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی و باغی در شمال غرب کشور تبدیل شده است.

دشت یکهزار و 850 هکتاری گوردیان در شهرستان جلفا نیز از طریق پمپاژ آب از رودخانه ارس از سال 82 اجرا و عملیاتی شده است.

شهرستان جلفا با 56 هزارنفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که ازبعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد، از طرح های در دست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار می گیرد.

وی در نخستین گام از سفر خود به آذربایجان شرقی به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد در نشستی با نماینده مردم این شهرستان درمجلس، فرماندار و مدیران ان حضور یافت و سپس با سفر به شهرستان هریس، کلنگ نیروگاه یکهزار مگاواتی سیکل ترکیبی این شهر را به زمین زد.

چیت چیان در روز دوم سفر خود، یک واحد نیروگاه دو منظوره، دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی را در تبریز افتتاح کرد.

همزمان با حضور وزیر نیرو در آذربایجان شرقی هفت طرح برق رسانی به روستاهای این استان هم بهره برداری شد.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی است.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه، تصفیه خانه بناب و طرح انتقال آب رودخانه زاب بازدید می کند.

587/7222 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا