گوناگون

وزیر کشور: خدمات رسانی در مرز پرویزخان باید در سه شیفت انجام شود

81217516 5789227

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ عصر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر در مرز خسروی افزود: بازدیدی که امروز بصورت زمینی از مرز رسمی پرویزخان و خسروی و همچنین بصورت هوایی از مرزهای شمالی استان کرمانشاه هم مرز با کردستان عراق داشتیم، وضعیت امنیت در این مناطق مطلوب است.

وی تصریح کرد: در مرز رسمی پرویزخان بحث های زیادی بوده نمایندگان مجلس بخصوص نماینده حوزه قصرشیرین پیگیری جدی در این بخش داشته اند و در کارگروه ویژه مرز نیز با حضور استاندار و پیگیری ایشان موضوعاتی مطرح شد که یکی از آنها مسایل مربوط به مدیریت بازارچه است که همگی متفق القول بر مدیریت یکپارچه هستند.

رحمانی فضلی گفت: استاندار مسوول مرز است و بقیه دستگاه ها باید با ایشان هماهنگ باشند تا برای خدمات رسانی، امکانات و تجهیزات و شرایط رفاهی همچون جاده آسفالته، پارکینگ ها، دفاتر گمرک و سایر موارد مناسب با شرایط منطقه و شان نظام اسلامی باشد.

وزیر کشور اظهار کرد: با تدبیر استاندار کرمانشاه و تخصیص منابع بودجه ای استان، اقدامات خوبی در این مرز انجام شده ضمن اینکه با گمرک هم جلساتی در کارگروه مرز داشته و با رییس کل گمرک کشور نیز توافق های خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی یادآور شد: امروز هم با بازدیدی که داشتم قرار شد برآورد کل هزینه ها از سوی استانداری انجام شود تا بتوانیم از منابع مختلف اعتبار آن را تامین کنیم اما مرز پرویزخان باید منابع مالی پایدار داشته باشد که گمرک، مرز و بازارچه مرزی بتوانند خود را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی را استاندار کرمانشاه خواهند داد تا بتوانیم منابع مالی پایدار در این مرز داشته باشیم اما برای شروع حتما کمک می کنیم که امکانات لازم و اولیه تامین شود تا در روند امور تسریع شود.

وزیر کشور عصر روز جمعه به همراه معاون وزیر کشور، استاندار کرمانشاه، معاون عملیات نیروی انتظامی، فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری کرمانشاه با حضور در شهرستان مرزی قصرشیرین از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این مرزها قرار گرفت.ک/3

707/712/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا