گوناگون

وضعیت زیست‌محیطی شهرستان‌های استان مرکزی نامناسب است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: اکثر شهرستان‌های این استان وضعیت زیست‌محیطی مناسبی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، امیر انصاری در کارگروه آمایش و محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: امسال مباحث زیست‌محیطی در اولویت کاری دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا مباحث مربوط به آلودگی‌های هوا، آب و خاک، مباحث زیست‌محیطی، تخریب و شکار مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار کارگروه آمایش به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی هر شهرستان با حضور مسئولان تشکیل می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه در این کارگروه چالش‌های زیست‌محیطی مطرح و درخواست‌های محیط زیست جمع‌بندی می‌شود بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم جمع‌بندی این مباحث می‌تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات زیست‌محیطی داشته باشد.

شهرستان تفرش بیشترین سرانه فضای سبز استان را دارد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: شهرستان تفرش دارای 63 متر فضای سبز است که این میزان بیشترین سرانه فضای سبز در استان مرکزی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان دارای پتانسیل‌های خوبی در بخش فضای سبز است احداث باغ شهر برای این شهر الزامی است.

انصاری خاطرنشان کرد: احداث باغ شهر در این شهر علاوه بر اینکه می‌تواند در حفظ فضای سبز موجود مؤثر باشد می‌تواند از تخر یب‌هایی که در حاشیه این شهر صورت می‌گیرد نیز جلوگیری کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا