گوناگون

وضعیت معیشتی معلمان توجه جدی شود/ معلمان در قبال سرمایه های کشور مسئول هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز شنبه آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در دیدار معلمان نمونه استانی و شهرستانی ورامین با تبریک آغاز هفته معلم اظهار داشت: معلمان و دانش آموزان با شور و نشاط و شادابی می‌توانند تحولات زیادی را در کشور ایجاد کنند.

امام جمعه ورامین افزود: معلم نقش بسزایی در تربیت انسان در جامعه ایفا می کند چرا که نقش معلم در سرنوشت انسانها بسیار سازنده می باشد و انسان در دست معلم امانت است، از این رو معلمان باید تهذیب نفس و علوم امروز جامعه را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و باید استقلال فکری داشته باشند تا بتوانند در تربیت انسانها نقش ایفا کنند.

معلمان نقش اساسی در تربیت مدیران نظام دارند

وی ادامه داد: معلمان و دبیران باید بدانند که این عنایت خاص خداوند به آنان بوده که آنان را در مسیر تربیت و هدایت جوانان و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده اند، معلمی شغل نیست بلکه جایگاهی می باشدکه نقش آن تربیت نسل آینده کشور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ورامین متذکر شد: در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و بعد ازآن در طول هشت سال دفاع مقدس، فرهنگيان ودانش آموزان نقش بسيارممتازي داشتند و با حضور در جبهه هاي نبرد و در حال حاضر در جبهه فرهنگي و جنگ نرم، هميشه حافظ انقلاب اسلامي بوده و هستند.

محمودی اضافه کرد: تمامی کسانی که در حوزه های مختلف تولید، امنیت، بهداشت و درمان و مدیریت کشور خدمت می کنند همان دانش آموزان دیروز هستند که از خوشه های تلاش معلمین بهره مند شدند و  تمام کسانی که امروز در ایران خدمت می کنند دسترنج معلمین دلسوز هستند.

وی گفت: گراميداشت مقام معلم از بزرگترين وظايفي است كه اولياي الهي همواره ما را بر انجام آن تشويق و سفارش كرده اند چرا كه انسانها هرچه در زندگاني دارند مرهون زحمات و تلاشهاي معلمان خويش هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به آیات و روایات در خصوص مقام معلم اظهارکرد: معلمان و شهدا بعد از انبیاء و امامان (ع) سخاوتمند ترین افراد هستند که بدون ریا تمام داشته های علمی و اخلاقی خود را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

معلمان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند

وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان گفت: مسوولین آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کنند تا فکر و ذهن معلم تنها معطوف به آموزش فرزندان و آینده سازان کشور باشد و دغدغه ای در زمینه تأمین معیشت خود و خانواده نداشته باشند.

محمودی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت جامعه نیازمند توجه به معلمان است، افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات مدارس و معلمان در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که رسیدگی به نیازهای معلمان توجه به توسعه و پیشرفت جامعه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه معلمان باید همواره اطلاعات جدید داشته باشند، عنوان کرد: معلم در تربیت دانش‌ آموزان نقش بسیار مهمی دارند و باید مطالعه کنند و اطلاعاتشان به روز باشد تا بتوانند به خوبی به مسائل تربیتی دانش‌اموزان برسند.

وی گفت: از معلمان می‌خواهیم تا به امانتهای الهی و دانش آموزان که به آنان سپرده شده، توجه بیشتری داشته باشند زیرا که اگر مدیر لایق نداشته باشیم امکانات درست استفاده نمی‌شود.

محمودی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، معلمان می تواند فرهنگ و ارزش های والای دینی را در جامعه نهادینه نموده و فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا