گوناگون

وقوع 10 پس‌لرزه در حسینیه اندیمشک

‌فرماندار اندیمشک با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در دو روز گذشته در این شهرستان گفت: با این که از شدت زلزله‌ها در حسینیه و همچنین لرزش‌های ناشی از زلزله مورموری ایلام در منطقه کاسته شده ولی تمام نیروهای امدادی در حال آماده‌باش هستند.

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: به دلیل نزدیکی اندیمشک به بخش مورموری آبدانان استان ایلام، شهروندان اندیمشکی تصور می‌کردند که لرزش‌هایی که در دو شب گذشته در اندیمشک احساس می‌شد، زلزله است، در صورتی که این لرزش‌ها تنها بر اثر زمین‌لرزه مورموری در اندیمشک نیز احساس شده است.

وی ادامه داد: زلزله نخست در روز چهارشنبه در بخش مورموری ایلام رخ داد که لرزش آن در اندیمشک و شهرهای دیگر نیز احساس شد. اما کانون نخستین زلزله‌ای که در همان روز در خوزستان اتفاق افتاد، در شهر حسینیه بود که شدت آن 4.4 ریشتر اعلام شد.

فرماندار اندیمشک افزود: پس از آن، حدود 10 پس‌لرزه در حسینیه اتفاق افتاد، ولی از شدت زلزله و لرزش‌ها کاسته شد.

گودرزی اظهار کرد: از همان ساعات اولیه، ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و نیروهای امدادی و خدمات‌رسانی برای کمک‌رسانی آماده شدند که با توجه به کاهش شدت لرزش‌ها، هیچ گونه خسارتی به بار نیامد.

صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این باره به ایسنا گفت: پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان اندیمشک پس از وقوع زلزله در حسینیه و لرزش‌های ناشی از زلزله مورموری ایلام، وضعیت منطقه را ارزیابی کردند که خوشبختانه مشکل خاصی برای ساکنان پیش نیامده است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر همچنان در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز، عملیات با سرعت بالا انجام و امدادرسانی به خوبی انجام شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا